Kruipruimte muf, vies en altijd vol water

P.Rutser

  • #1
Hallo,

Ik heb een probleem, ik heb 15cm water onder het huis staan dit is al jaren zo maar ben er nu wel klaar mee en wil het oplossen.
Nu zijn er verschillende manieren bv
betonnen vloer aan de onderkant met polystyreen platen vol plakken.
Chips onder het huis spuiten.
Drainage aanleggen met een put en een dompelpomp.
Onderzijde laten afpurren door een bedrijf

Wat is jullie advies in deze zaak ?
Ik heb een minmaal budget dus zoek wel een goedkope oplossing.

Bij voorbaat dank,
André
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Let op als je in een rijtje woont. Is deze vloer samengesteld uit liggers met daartussen van die holle broodjes dan heeft isoleren aan de onderzijde volgens mij weinig zin.
*wgb*
 

P.Rutser

  • #3
Nee, het is oud huis uit 1972 en heeft een betonnen vloer ;)

Gr.
André
 

Pigion

  • #4
Wij hebben gedurende 2 maanden per jaar ook water in de kruipruimte. Ik heb nu 30 M3 zand in de kruipruimte gewerkt en een niveau aangehouden van de bruine streep op de muren. Dat is het niveau in jan - mrt. Hier boven op 10 cm schuimbeton laten aanbrengen. Ik hoop nu van het water af te zijn. De kruiphoogte is nog steeds genoeg.
Pigion
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Hoeveel ruimte is er in de kruipruimte ?
Ligt er in de kruipruimte een betonnen vloer of is het zand ?
 

P.Rutser

  • #6
Beter laat dan nooit :lol:

Er ligt naar mijn weten gewoon zand en er is redelijk wat ruimte volgens mij 80cm. misschien een gat graven, daar een emmer in en in de emmer een dompel pom zetten ? of misschien de emmer zelfs nog even perforeren aan de onderzijde ?

Groeten
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Kan heel goed met een dompelpomp maar een emmer is te klein en te ondiep, een kleine cementkuip is meestal wel haalbaar, even de pomp opmeten voor de diepte die u nodig bent.

De cementkuip ingraven en vastzetten, anders komt hij omhoog, rondom de kuip een strook grof grind van zo'n 40 cm breed ingraven, het water loopt tussen het grind door, het zand blijft dan buiten de kuip.
Perforeren vind ik niet nodig, u krijgt alleen maar meer zand in de kuip.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu