Kruipruimte met uitdaging

Yuli

  • #1
Ik zit met een uitdaging en zoek graag tips, advies of meningen. Ik heb een "Drive-in" woning waarvan ik op dit moment de garage op aan het knappen ben.

Mijn tussenwoning heeft op de begane vloer vrijwel overal een betonnenvloer op een stukje van 10 m2 (kruipruimte) na. Deze kruipruimte is ombouwd met ruimtes met betonnenvloeren. Het stukje met de kruipruimte was ooit de achterkant van de woning maar later is er een uitbouw gedaan en daarmee is de kruipruimte omsloten.

- Er is geen ventilatie
- De kruipruimte had een vervuilde zandvloer (oud bouwafval). Dit is inmiddels opgeruimd
- Als het regent dan wordt het zand in de kruipruimte vochtig door hemelwater.
- De kruipruimte is overspannen met houtenbalken en daarop de bouwvloer.
- De kruipruimte is nodig om bij rioolaansluitingen te komen.

Er lag zeil op de bouwvloer met daaronder een soort vezelplaten met folie. Condens stond in de kruipruimte op de balken en bouwvloer was vochtig en de ruimte rook behoorlijk muf. Inmiddels heeft het een aantal weken goed kunnen drogen omdat de ruimte open ligt.
De balken zijn wonderbaarlijk niet geschimmeld en maar 1 balk was licht aangetast door rot.

Nu komt op de bodem van de kruipruimte een laag met die isochips.

Voor de ventilatie heb ik iets bedacht. De vraag is wat vinden we hiervan, doen of niet doen? Er loopt een pijp van 4 centimeter doornee van de kruipruimte naar een ruimte waar vroeger de ketel stond. Deze ruimte heeft geen ketel meer maar nogwel de aansluitingen naar de schoorsteen. Mijn idee is om de pijp aan te sluiten op zo'n ontluchtingsbuis. Dit is dan waarschijnlijk alleen afvoer? Ik zie geen mogelijkheden om lucht toevoer te regelen...
 

Tiho

  • #2
Met schelpenisolatie zegt men dat je geen ventilatie meer nodig hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu