Krakende en bollende eiken vloer

Jolanda71

  • #1
Ik zou graag wat advies ontvangen over de massief eiken parketvloer in mijn woning. De vloer vertoond nogal wat mankementen die ik graag wil verhelpen.

Bij iedere stap die je in de huiskamer zet kraakt de vloer.
Als je langs de eettafel en een kastje loopt zie je die bewegen. Verder zitten er best grote kieren tussen sommige planken, terwijl hij rondom bij de muur ruimte lijkt te hebben. Al deze gebreken bederven het plezier dat we aan deze in principe mooie vloer zouden kunnen hebben.

De vloer is ook aan een nieuwe toplaag toe, maar ik weet niet of hij gelakt is of in de olie of wax staat. We zitten er aan te denken om hem te schuren en dan in de olie te zetten, maar vinden het zonde van al het werk als hij ons nog steeds blijft irriteren met zijn gekraak.

Met wat speurwerk zijn we er achter gekomen dat hij op de oude plavuizen is gelegd. Het lijkt er op dat er latten op de plavuizen zijn geschroefd (zie foto) en daar is het parket onverlijmd opgelegd.


Het betreft trouwens een betonnen vloer op de benedenverdieping en de ruimte is 3,7 bij 7 meter.

Wie heeft een idee wat het beste is om te doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu