Kraaltrim prefab buitenhoek

Knuppel

  • #1
Als ik een prefab 45mm hoek van 90 graden op de buitenhoek van m'n overkapping leg, zie ik dat hij wijkt. M.a.w. de overkapping is iets van 87 graden. Het scheelt niet veel, maar genoeg om me aan te irriteren.

De hoek is gelast, kan ik deze zelf inzagen en buigen, of is dit niet aan te raden en moet ik een beetje middelen?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Middelen lijkt mij het beste. Hoelang zijn de benen van de hoek? Zijn deze lang zou je het verschil enigzins kunnen oplossen.
 

Knuppel

  • #3
40cm.
Maar de hoek is goed gelast en het is vrij dik aluminium. Krijg er geen beweging in. Misschien met een bankschroef :P
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Met 40 cm langen benen moet het wel lukken. Leg de hoek los op de dakrand links en rechts een lengte trim met de koppelstukken monteren, het geheel tegen de muur trekken en kijken waar je uitkomt.

Het profiel in verstek zagen zou een oplossing zijn echter krijg je een naad. Ook wordt het lastig zijn om de twee delen van de hoek precies gelijk te krijgen bij het vastzetten. Vaak zit het best aardig maar op den duur gaat het toch weer wijken.

Anders de boel omruilen voor een standaard profiel, deze kan je inzagen en netjes omvouwen. :wink:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu