Koude lucht uit WTW

RuudEhv

  • #1
Zitten hier al weken in de kou van de WTW die alleen maar koude lucht blaast uit de roosters. Filters zijn schoon, dus daar ligt het niet aan. Tot op heden heb ik werkelijk niemand kunnen vinden die problemen met de WTW weet op te lossen, er is wel een bedrijf geweest, zal geen namen noemen, maar die waren alleen in staat om schoon te maken en gaven het advies de kachel dan maar hoger te zetten.....tja die staat al op 22 graden (!) en zit nog onder een deken, ook de visite klaagde over de kou. Het is dus iet koud in huis, maar het voelt als of je continu voor een airco zit die op standje vries staat......het is overigen een Storck WHR 90.......iemand advies en of tips.........hou me graag aanbevolen.....
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Kan ergens iets instellen dat het wel goed aanvoelt. Als test zou ik de installatie stap voor stap zo hoog zetten dat het in huis wel lekker aanvoelt.
Thermostaten kunnen best wat afwijken.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Topic gesplitst. Topic kapen is niet toegestaan.

Laat een installateur de WTW nakijken en alles inregelen.
 

Bernhard

  • #4
WTW is een warmte-terugwin-unit.
Als de afvoerlucht uit de woning onvoldoende is en of een te lage temperatuur heeft dan wordt de toevoerlucht niet of nauwelijks opgewarmd. Er zijn ook WTW-units met een bypass.
Mogelijk dat deze open staat.
Anders filters vervangen en de platenwisselaar reinigen.
bernhard
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu