Koud plat dak isoleren met omgekeerd dak principe, kan dit?

Geert12

  • #1
Nu ik bezig ben in de schuur loop ik tegen een probleem aan,
ik kwam deze nog niet tegen met de zoekfunctie.

Ik heb momenteel in de garage een plat dak welke van onderen matig is geisoleerd, zou ik deze nog na kunnen isoleren met het koud dak principe? Of mag je maar aan 1 zijde isoleren?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Vertel een schuur die aan de onderzijde matig is geisoleerd. Wat is of wat voor spul is dat matig en hoe dik is het.
 

Geert12

  • #3
Het lijkt op een soort cementvezelplaat.
Graag wil ik nog rotswol van onderen aanbrengen en xps op het dak voorzien van ballast.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Lijkt het hier op.
Anders even een foto?

Ik ben toch bang dat de balken van je schuurdak niet sterk genoeg zijn om het gewicht van het grind te gaan dragen.
Lees wat info over omgekeerddak. Je dak moet goed afschot hebben dus geen water op je dak. XPS gaat drijven.
 

Bernhard

  • #5
De isolatie aanbrengen aan de buitenzijde van het dak is de beste methode. bernhard
 

Geert12

  • #6
Wgb,

Dat zijn ze precies! Houtwolcementplaten heb ik dus liggen aan de binnenkant.(of is dit dan al een warm dak?)

Ik heb vanmiddag nog even gekeken en zag dat mijn dak maar een paar cm ruimte heeft dus omgekeerd word ook lastig.
Het dakleer ligt er nog keurig op dus dat eraf halen is zonde
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #7
Waar wil je die schuur voor gaan gebruiken. Wordt deze niet verwarmd heeft isoleren geen zin.
 

Geert12

  • #8
De schuur word verwarmd zodat ik er in de winter een aangename temperatuur heb.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #9
Houtwolcement isoleerd nauwelijks dus je kan gewoon aan de onderzijde gaan isoleren. Dat onderwerp is hier uitgekouwd.
Let op deze platen kunnen niet goed tegen water dus de uitvoering van de damprem is erg belangrijk.
 

Geert12

  • #10
Duidelijk. Dat word dus isolatie(pir of glaswol) stijf tegen de hwc platen zetten en vervolgens een dampdichte laag aanbrengen.

Is het verstandig om de balken van te voren in de menie te zetten?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #11
Ik heb er nog nooit van gehoord. Wellicht weet een ander daar meer over.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu