Kortsluiting Miele W934

Cirano

  • #1
Hello iedereen,

Ik heb een kortsluiting in mijn Wasmachine Miele Novotronic Super W934.

Deze morgen een was gedraaid Kort met voorwas, 40°, 900 toeren drogen.

Na een paar minuten de huis hoofdschakelaar gesprongen.. wasmachine afgezet en ok.. wasmachine opgezet terug gesprongen.

Programma doorgezet naar spoelen en alles blijft keurig afwerken zonder kortsluiting.

Ik heb de verwarmingselementen getest met voltmeter en beide reageren hetzelfde (ik heb er vroeger al een vervangen) ik had trouwens ook op koud gezet en zekering sprong ook.

Alvast bedankt voor jullie deskundig advies.

Georges

De vraag is nu kan ik op een of de andere manier iets uittesten ik heb ergens gelezen als ik een paar toetscombinatie doe dat ik dan zou kunnen weten waar die kortsluiting zou zitten.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Haal de aansluitingen van het verwarmingselement los, isoleer deze en zet de machine opnieuw aan, hiermee controleert u of er een aardlek in de elementen zit.
Eerst de stekker eruit en noteren of een foto maken van de aansluitingen, dan weet u hoe ze gezeten hebben.
 

Cirano

  • #3
Bingo !!! dank je Jan

Ik heb het nog denken doen maar de laatste keer als het element stuk was bleef het lichtje hoofdwas knipperen (zie mijn post van 30/09) dus dacht ik dat het iets anders was.

Nu, de storing blijkt in het element te zitten dat ik vervangen heb, ik wil melden dat het geen origineel Miele was, ik heb het gekocht bij een wisselstukwinkel het was een aantal cm korter dan het originele maar dit was van geen belang volgens de verkoper, wel dus !!!!

Ik veronderstel dat ik me dus beter een origineel element aanschaf, of zou er iets anders verkeerd zijn?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Die paar cm lengte maakt niets uit, het gaat om het vermogen van het element.
Op zich is er niets mis mee om een vervangend element te gebruiken maar mijn voorkeur gaat uit naar origineel zonder de andere tekort willen doen, soms komen ze van dezelfde fabriek, de keuze is aan u.
 

Cirano

  • #5
Voila het is opgelost!

Ik heb toch maar een nieuw element gekocht bij een wisselstukken center omdat Miele er geen had.

Ik wil wel toch even zegen dat ik bij het vervangen van het eerste element geen aandacht had gebracht aan de twee haakjes die zich in de trommel bevinden, en het er zo had in geduwd boven die vestigingen, ik veronderstel dat dit de oorzaak was van de kortsluiting.

Hopelijk breng ik hiermee ook mijn steentje bij, alvast bedankt Jan en de forum.

George
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Ok, bedankt voor de terugmelding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu