Koordbediening gordijn

Flora

  • #1
Wij hebben hoge en brede gordijnen die moeilijk helemaal open te trekken zijn. Ik zag iets over een systeem in de rail waarmee je het gordijn helemaal open kan trekken met een koord. Weet iemand hoe dat werkt. Ik zou het in ieder geval op/in de bestaande rails willen toepassen. Bedankt voor een goeie tip!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Er is geen goed advies mogelijk zonder te weten over welk soort rail het gaat.
Plaats even een foto van de kopse kant van de rail.
 

De Bob

  • #4
Daarvoor is deze site juist bedoeld.

Veel info en rail soorten.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Dit is een klusforum om anderen te helpen bij een klus, alleen maar links plaatsen helpt niet echt als je niet weet welk soort rails het is.
 

De Bob

  • #6
Het gaat om de juiste benaming waar iemand even niet op komt.

Vandaar de juiste zoeklink, met vele soorten rails en systemen

Maar OK.
 

Flora

  • #7
Het is gewoon een standaard rail, zal er een foto van uploaden maar niet zo makkelijk want rails zitten hoog aan plafond. En inderdaad, googelen had ik zelf ook al gedaan, daarmee word mijn vraag niet beantwoord.Ik weet dat er eenvoudige systemen zijn die in de rail gaan en een koord geleiden maar hoe werkt dat? En waar koop je dat dan?
 

De Bob

  • #8
Onder op de site staat "gordijnrail koordbediening"

Als u daar kijkt staan er veel verkoop adressen op die ook een website hebben met hun producten.

Misschien komt u daar verder.

Die Duitse grootgrutter heeft ook een ruim assortiment.


(houd aan de zijkant een stukje karton tegen de rail, en teken de omtrek af, dan kunt u vergelijken in een winkel.)
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Flora vraagt om koordbediening in de bestaande rails.

@ Flora, het helpt al heel veel wanneer u de gordijnen er even afhaalt, wat wd40 op de rollers spuiten, laten uitlekken en de gordijnen er weer aan hangen.
De rollers er uit halen en dan inspuiten kan natuurlijk ook.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu