Koelkast: Hoeveel geluid mag een koelkast maken?

Marlyn

  • #1
Wij hebben een nieuwe Liebherr koelkast gekocht (CUP 2653). De keuze is op Liebherr gevallen omdat ik gehoord had dat zij stille koelkasten maken. Vanwege een open keuken is dit van belang.

Nu valt het geluid mij eigenlijk tegen. In de gebruiksaanwijzing wordt gesproken over "tikken" en "borrelen" wat ik beide niet hoor. Maar het "zacht brommen van de motor" hoor ik wel, en eerlijk gezegd vind ik het niet zo zacht. Hoe weet ik nu of het geluidsniveau normaal is?

PS De koelkast staat mooi waterpas, dus daar kan het niet aan liggen.
 

Co de Witgoedman

  • #2
Als de kast horizontaal vervoerd is kan u een zacht brommen horen, is de kast echter liggend vervoerd, kan het geluid erg zwaar zijn.

Het kan ook zo zijn dat de compressor ergens tegenaan staat waardoor hij blijft brommen. Voor meer advies neem contact op met Liebherr op 0297-239999.
 

Marlyn

  • #3
Bedankt voor de reactie.

Volgens mij is de koelkast liggend vervoerd. Ik begrijp dat dat blijvend iets ontregelt waardoor hij meer geluid produceert?

Is dat iets wat algemeen bekend is? In dat geval zou een leverancier een koelkast toch altijd rechtopstaand moeten vervoeren?
 

Co de Witgoedman

  • #4
Is helaas niet algemeen bekend, weet het zelf ook pas sinds kort en heb zelf ook kasten liggend vervoerd en ik doe dit werk al heel wat jaren.
Heeft geen invloed op de levensduur van de kast voor zover ik weet..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu