Koelkast blijft koelen EDY koelkast

Jeoff

  • #1
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem als Thermostaat koelkast vervangen, koelkast blijft koelen.
Gisteren de thermostaat vervangen van mijn EDY koelkast en nu blijft de koelkast koelen.

De temperatuur in de koelkast is 1 graad.
Er gebeurt niets als ik aan de thermostaatknop draai tenzij ik hem helemaal uitzet.

De nieuwe thermostaat is wel van een witmerk (universele thermostaat) maar zou volgens de winkel goed moeten werken.

Enig idee hoe dit kan komen?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Onmogelijk te bepalen, zonder op zijn minst typenummer van de koelkast te weten.

En dan nog zal het moeilijk worden: er bestaan diverse thermostaten met diverse voelersystemen. Een universele thermostaat is lang niet altijd een succes.
 

Jeoff

  • #3
Het type ijskast is

EDY - k03764-A PLU

Ik zie de volgende nummers op de thermostaat staan:

k507K54/K60

Kan het zijn dat de kabeltjes op een andere postitie aangesloten moeten worden op die universele thermostaat?
Zo ja, hoe kom ik er achter waar?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
We wachten de reactie van de witgoedmannen maar af.

Ik hoop voor je dat ze hiervan documentatie hebben.
 

Janavg

  • #5
Rare vraag maar brandt het lampje ook. Gezien de temperatuur van de koeler zou deze thermostaat moeten schakelen ik denk dat je de draden verkeerd op de thermostaat hebt aangesloten.

jan
 

Jeoff

  • #6
Uiteindelijk bleek het een fout van mijzelf te zijn..
De "Voeler" van de thermostaat was niet ver genoeg naar achteren door geschoven waardoor deze niet goed kon meten (deze bleef eerst op ongeveer drie-kwart steken) :oops:

De koelkast werkt nu weer perfect..

In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #7
Mooi dat het gelukt is en bedankt voor het berichtje!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu