Klimaatfolie met pirplaat

Kirstenvant

  • #1
Wij willen de zolder van binnen uit isoleren.
We hebben besloten om voor pir platen te gaan vanwege de hogere isolatie waarde (alle beetjes helpen) en omdat het minder troep geeft.
Nu heb je platen met alufolie en klimaatfolie.
Is dat nodig in combinatie?

Het gaat om een schuindak met onder de dakpannen een dakbeschot van houtwolcementplaten.
Verder niks.
We willen het afwerken met gipsplaten.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Nu heb je platen met alufolie en klimaatfolie.

Als ik ga zoeken naar wat jij voorstelt ben ik een dag bezig. Waar vind ik daar iets meer over.

Dus een isolatieplaat gecacheerd met aan een zijde een aluminiumfolie en aan de andere zijde van de plaat een klimaatfolie.
 

Kirstenvant

  • #3
Ik heb het inderdaad onduidelijk verwoord ik bedoelde je hebt platen met alufolie erop. Heb ik dan ook nog klimaat folie nodig?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Ik denk dat dat weinig zin heeft. Door die alu.cachering zal er nauwelijks in de dakconstuctie vocht worden gebufferd. Dat is het idee achter dit systeem.
Gebruik je alu.PIR/PUR platen en je plaatst ze netjes kan je al gelang de laag die na de isolatie komt zonder extra dampremmende laag, deze moet dan niet te dampdicht zijn.
Houtwolcementplaten zijn zeer open dus ideaal dus.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Plak de aluminium laag aan de binnenkant wel af met de juiste tape. Ook rondom. Let ook op dat er geen kieren rondom zitten. Kies een isolatiewaarde Rc van minimaal 6.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #6
Kan geen kwaad om het te doen. Tegen de verwarring. Houtwolcement is zeer dampopen Mu van 6. Een gipsplaat heeft ook een Mu van 6. De hoeveelheid vocht die nu nog door de kieren van de Alu.PIR/PUR platen naar de pannen trekt zou dan meer moeten zijn dan de houtwolcement platen kunnen doorlaten.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu