Kleur gezocht voor kooflijsten: tussen RAL9010 / wit in

Hiburg

  • #1
Hallo,

Ik ben bezig om een chalet op te knappen. Daarvoor heb ik alle kozijnen en deuren geschilderd in RAL9010 op alkydbasis (verf met weinig vergeling).

Nu zit er in dat chalet een zogenaamd systeemplafond: hiervan zijn sommige delen beschadigd en het is erg vergeeld. Dus ik heb besloten om dit plafond te vervangen door nieuwe platen in een zogenaamd stuc model (net alsof het gespoten is). Deze nieuwe platen heb ik al en zijn echt strak wit, net zoals een witte latex uit de bouwmarkt.

Tussen de wanden (grijs behang) en dit plafond ga ik kooflijsten bevestigen. Deze zijn van een hard kunststof en ga ik in verstek zagen en erop lijmen etc.
Deze kooflijsten heb ik ook in RAL9010 geschilderd, zelfde kleur en verf als de deuren/kozijnen.

Alleen loop ik nu tegen het probleem aan dat de overgang qua kleur tussen kooflijst (RAL9010, alkydbasis) en het nieuwe plafond wel erg groot is. De kooflijsten tonen iets te geel tov het hele witte plafond.
Ik wilde eerst de plafondplaten stuk voor stuk in de RAL9010 latex zetten maar dat schijnt volgens de fabrikant niet te kunnen: latex hecht niet op die kunststof film die er op die platen zit.

Het enige alternatief is dus om de kooflijsten opnieuw te schilderen maar dan in een wat wittere kleur. Dus nu ben ik op zoek naar een kleur wit die tussen RAL9010 en geheel wit in zit.

Heeft er iemand een idee of een tip welke verf/kleur ik kan gaan gebruiken ?

Alvast dank voor alle hulp.

Groeten,

Herman Iburg
 

Poster

  • #2
Hallo

Ral 9010 is zuiver wit/Reinwit.

Met een kleurwaaier de keuze bepalen, en laten mengen.

Grt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu