Kit verwijderd tussen raam en vensterbank

Klusbusman

  • #1
Beste handige klussers :P

Ik heb een vraag. Mijn schoonvader heeft recent bij ons de kit tussen de vensterbank en het raam verwijderd omdat er schimmel zichtbaar werd. Niks mis mee natuurlijk. De kit is er dus tussenuit gesneden (bovenste laag). Ik was in de veronderstelling dat hij het direct weer dicht ging kitten. Nu zit er helemaal geen kit meer tussen. In ieder geval is het niet zichtbaar. Tijdens deze winterperiode komt er veel vocht op de ramen. Zeker als we het rolgordijn dicht hebben.

Volgens mijn schoonvader is het beter om het de komende weken / maanden zo te laten. Je kunt mij alles wijs maken hierin. Ik ben geen handige Harrie. Echter als ik met mijn gezonde verstand denk: dit kan toch niet goed zijn? Volgens mij wordt het zo alleen maar erger omdat al dat vocht nu het kozijn / hout gaat. Juist hiervoor is de kit toch? Om dat te voorkomen? Wat vinden jullie?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Uw schoonvader heeft gelijk, het hout is in deze tijd niet droog te krijgen, dat kan wel bij hogere temperaturen, laat het mooi zo zitten tot minimaal midden in het voorjaar.
Gebruik een vochtmeter om te weten of het hout droog genoeg is.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu