Kit sterk genoeg

BarryJ

  • #1
Ik wil een raamwerk maken van hout om de katten veilig te houden. Van de week proef geboord maar het balkon vindt dat niet zo grappig. Bovendien hebben we daar eigenlijk geen toestemming voor van de makelaar. Nu is de vraag of een goede kit volstaat om 2 raamwerken van 2.50 breed en 2.50 hoog aan het plafond te plakken. De zij latten komen tot aan de grond.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Met een high-tack kit moet dat wel lukken.
Ik zou dan eerst de bovenste lat vastzetten en goed klemmend ondersteunen op meerdere plekken met onder andere de latten die je later als zijkant gaat gebruiken.
Daarna het scherm afmonteren.
 

BarryJ

  • #3
Dank ! Ik zat te denken om het raamwerk klaar te hebben zodat je het als het ware omhoog kan duwen. Al dan niet de zij latten iets korter zodat je de boel goed kan optillen en kan aanduwen om er daarna een stukje onder te zetten, als een soort van tafelpoot. Wel goed gelijmd en met metalen plaatjes natuurlijk. Gaas zou ik er wel al aan vast moeten maken omdat ik er niet bij ga komen om daarna nog het gaas op te hangen.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
OK, kan ook hoor om hem in zijn geheel te plaatsen maar zorg dan voor wat hulplatten die de bovenste lat stevig aandrukken tegen het plafond tijdens het vastlijmen.
 

BarryJ

  • #5
Oh bedankt. We zijn hier met 3 man en hebben bezems om de boel aan te drukken en een trap waar 1 iemand misschien op kan staan.
Ik wil misschien 4 staande latten doen. Dan zouden ze allemaal iets korter dan 1.60 breed zijn. Dat moet te doen zijn met 3 man hoop ik.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #6
Kijk even bij de gebruiksaanwijzing van de kit hoelang je moet aandrukken voor de maximale sterkte.
 

BarryJ

  • #7
Goed punt... 24 uur later...

Ik zat te denken om
BISON Polymax High Tack Express Wit 535 gram te nemen omdat er "high tack" op staat, wat jij zei of Bison Montagekit Direct Grip 370 gr maar dat is meer omdat iemand die nog ongeopend heeft liggen maar weet niet of dat goed is.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #8
Met wat gebogen rachels eronder hoef je niet met drie personen en bezemstelen aan de slag ;)
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #9
Vergelijk de specs maar even van beide kitten, het argument "omdat ik het nog heb liggen" is meestal niet het goede...
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu