Kit resten verwijderen

Dennis de Gruijter

  • #1
Hallo,

Is er iemand die een tip heeft om oude silliconenkit resten te verwijderen? Van een buiten muur (baksteen). We willen namelijk rolluiken gaan verwijderen. Maar deze zijn aan de zijkant langs de muur afgekit. En zijn bang dat de kitresten erg zichtbaar blijven.

En weet er dan ook iemand een goed middel om de gaten in de baksteen op te vullen die dan achter blijven?

Groeten Dennis
 

H@ns

  • #2
Kit in dit geval denk ik het makkelijkst met een plamuurmes wegsteken.

Die gaten kun je met wat boorsel /schuursel (dus gewoon stof van) dezelfde baksteen vemengd met transparante kit wegwerken. Na het opstoppen nog even met "droog" baksteenstof er overheen smeren en je ziet er nauwelijks meer iets van.
 

Espaan

  • #3
In de bouwmarkt is ook een siliconenkit verwijderaar beschikbaar, maar ik heb er geen ervaring mee. Daar kun je wellicht de kit eerst mee te lijf gaan en vervolgens het genoemde plamuurmes.
 

Rotjeknor

  • #4
Bij die kitverwijderaar moet je juist eerst het grootste gedeelte met een (plamuur)mes verwijderen en vervolgens het restant met dat spul. Of het zo goed werkt op baksteen weet ik niet, het spul werkte wel goed in mijn badkamer (met gladde muren).
 

Dennis de Gruijter

  • #5
Bedankt voor de tips.
Ik zal het gaan proberen.

Dennis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu