Kinzo Compressor blijft schakelen tussen 4 en 6 bar

Visserha

  • #1
Mijn.compressor laat de opgebouwde druk weer ontsnappen tot hij leeg was.
Ik heb daarom de complete drukregelaar vervangen.
Probleem niet opgelost.
Het apparaat schakelt nu continue tussen min 4 bar en max 6 bar druk.
Bij 6 bar stopt de motor en loopt de lucht weg uit het 6mm ventiel aan de achterkant van de drukregelaar.
Tot ca 4 bar, dan slaat de compressor weer aan
Hij blijft dus niet op druk.
Wat kan hier mis zijn
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Dan is waarschijnlijk het overdrukventiel kapot.
Plaats even een foto van de zijkant van de drukregelaar.
 

Visserha

  • #3
 

Visserha

  • #4
Dit is een geheel nieuwe drukregelaar.
 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #5
Lijkt alsof je de ontlast buis geknikt hebt, lekt het daar?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Eventueel volgende foto's graag rechtop plaatsen.
 

Visserha

  • #7
Buis is een beetje geknikt. Lekt nergens. Met zeepsop gecontroleerd.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Kunt u iets horen sissen als hij leeg loopt en waar is dat dan?
 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #9
Ik denk dat de ontlastkeerklep lekt.

Deze zit op de tank tussen de perszijde van de cylinder, vanaf die klep loopt een ontlastbuis naar de pressorstaat.
Als de pressorstaat de motor afschakeld opent het ontlastventiel om de perszijde drukloos te maken.
Als de klep lekt blijft er iets druk op de cylinder en blijft de ontlast ventiel spuien.

Je zou dit kunnen controleren door de compressor te laten draaien en als deze afslaat de stekker eruit en de koppeling van de perszijde iets los te maken. Hoor je lucht ontsnappen dat is het ventiel lek.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #10
Ik schreef overdrukventiel, dat kan ook de ontlastklep zijn.
Er is een mogelijkheid dat de terugslag bij de aansluiting van de pijp die vanaf de cilinder naar de tank loopt niet goed is, daar kan rommel tussen zitten.
U moet dan de tank drukloos maken ende dop op de aansluiting los draaien en schoonmaken, soms moet de veer achter het rubber vervangen worden.
Let op, er zit een veer in.

Ik vind het een beetje vreemd dat de compressor aan en uitschakelt op 4 en 6 bar, normaal is dat 6 en 8 bar, heeft iemand de instellingen van de drukregelaar veranderd?
 

Robin4

  • #11
Verbinding al gecontroleerd tussen pressostaat en het pijpje wat van de tank komt? Misschien lekt hij daar op het schroefdraad?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #12
Op het pijpje zit geen schroefdraad maar een knelring, niet verkeerd om dat goed te controleren.
 

Robin4

  • #13
Ik had het niet over die kopere leiding. Maar waar het dikke ding vanaf de tank komt.. En daar zit zeker schroefdraad op. Omdat ik zelf ook eens een pressostaat hebt vervangen..
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #14
Je hebt gelijk, vergiste me met de aanvoerleiding van cilinder naar de tank.

Je schrijft in het begin van het topic dat het lekt bij het ventieltje opzij van de drukregelaar, draai het ventiel eruit, draai er een dop in en kijk wat de compressor dan doet.
Als het lekt dan moet het zichtbaar zijn met zeepsop, waag er eens een spuitbus gaslekzoeker aan.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu