Kier tussen tegels vullen

Browning

  • #1
Beste klussers,

Ik heb de tegels op mijn oprit opgeschoven om de ruimte er uit te halen die er tussen de tegels zat .
Ik heb ik nu nog een kier van 1 a 2 cm zitten, vlakbij de straat (kier is max 4 a 5 meter lang)

Hoe en waarmee kan ik de kier het beste ( bijvoorkeurzo goedkoop mogelijk) opvullen zodat tegels op hun plaats blijven en onkruid hopelijk ook geen kans krijgt ? Kan het met cement ?
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #2
Zakje cement kopen of voegmix (geschikt voor buiten), aanmaken met water tot er een yoghurtdikke pap is, in de kier stoppen, glad afwerken en uit laten harden.

Voor het glad afwerken kan je het ook eerst iets laten uitharden, dan gaat het afwerken makkelijker.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Cement breekt er zo weer uit, de tegels opschuiven zodat er aan beide kanten evenveel ruimte is en de sleuf vullen met vulzand.
 

De Bob

  • #4
Inveegsplit voor ruim liggende tegels
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #5
Maar daar blijft onkruid in groeien en dat wil de topicstarter niet.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Dat wil niemand maar je kunt niet plaatselijk al het onkruid en gras verbieden.
Het is kiezen tussen gebroken stukken cement of een paar keer per jaar wat onkruid verwijderen.
 

Browning

  • #7
Waarom zou cement gaan breken dan ?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Omdat er beweging in de tegels zit bij warmte en kou, bij het rijden met de auto er over en bij vorst vriest de cement kapot, de dikte van de cement is veel te weinig om sterk te zijn.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu