Kier dichten ivm lekkage

Melvin26

  • #1
Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie adviseren in het volgende probleem:

Ik heb lekkage beneden in de woonkamer. Uiteindelijk komt het uit de badkamer. Kidranden tussen tegelwerk en badkuip niet goed dicht. Heb deze al opnieuw gekit. Maar door de manier van plaatsen van de kuip door de vorige bewoners, blijft er werking op de kitranden en komt er lekkage telkens terug.
Onder de badkuip blijkt namelijk ook een scheur/kier te zitten in het beton van de wand en de vloer. Daar sijpelt het water door. Is ook precies op de plek waar beneden de lekkage is.

Nu wil ik deze scheur/kier dichten, maar de vraag aan jullie: hoe kan ik dit het beste doen??

Moet er wel bij zeggen, dat de plek zeer lastig te bereiken is. Is helemaal tegen achterwand, dus achter de kuip. Diverse leidingen die nog in de weg lopen etc.

Alvast dank voor jullie hulp!!

Mvg, Melvin
 

Bouwknots

  • #2
Sorry maar dat is niet de oplossing. Als het bad zo slecht geplaatst is dat ie lekkage blijft veroorzaken zul je het bad moeten demonteren, eventueel reparaties aan de vloer uitvoeren en het bad deugdelijk herplaatsen en afkitten. Bij een acryl bad is het raadzaam om de raakvlakken van de kit te primeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu