Kelder uitgraven

Dnhk

  • #1
In ons nieuwe huis hebben we onder een aanbouw een grote kelder van ongeveer 25 m². Helaas is de kelder maar 1.50 m hoog. Wat we graag willen is de vloer ongeveer 1 meter dieper te laten uitgraven om er een volwaardige kamer van te kunnen maken.

De kelder is droog, er zit een grote koekoek in en de toegang is ruim. Zonde om er geen beter gebruik van te maken lijkt ons.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben en een enig idee hebben wat dat gaat kosten? Afwerken e.d. kan ik zelf maar contructie werk(vloer en muren moet door een aannemer gebeuren.
 

Pepjo

  • #2
Kosten worden op dit forum uit principe niet vermeld (zie de regels) en kunnen ook onmogelijk gegeven worden achter de computer op afstand.

Elke situatie is verschillend. Haal er een constructeur bij om te bekijken of het wel kan ( fundering etc.) en wat de kosten zullen zijn.
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #3
Heb je geen last van fluiten van die koekoek en geef je hem wel te eten?
 

Dnhk

  • #4
Ach tís wat raar zo'n grote koekoek :mrgreen: maar 's nacht is tie rustig. Afgezien van het kosten aspect zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #5
:mrgreen:
 

Fiesiekus

  • #6
Een koekoek die fluit...'t arme beestje heeft 't dan gans en geheel niet naar 't zin... zou 'm eens wat knaagvoer i.p.v. zangzaad geven...
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Ik ben het met Pepjo eens, haal er een bouwkundige bij.

Het is een behoorlijke ingreep die terdege overwogen moet worden, één van de risico's is het wegzakken van de grond onder de fundering, het gevolg hoef ik u niet uit te leggen.
 

Dnhk

  • #8
Tja die koekoek he :roll: maar goed dank voor alle advies nog 2 vragen waar vind ik een bouwkundige en hoe beoordeel ik zijn deskundigheid. En wat kan ik van een bouwkundige verwachten.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Architecten zijn bouwkundigen bij uitstek, deskundigheid beoordelen kunt u meestal pas achteraf, reclameren bij slecht advies ook maar dan hebt u wel rechten.
U kunt van een bouwkundige verwachten dat hij goed en onderbouwd advies geeft op tekeningen en eventueel een bestek waarin de werkzaamheden beschreven staan.

Via een zoekmachine kunt u naar diverse sites met toelichting hierop.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #10
Wij geven op het forum geen adressen van bedrijven, en geen beoordelingen over de kwaliteit ervan.

Maar met een geschikte zoekactie, zoals bijv. deze kun je in elk geval wel iemand vinden.

Of je informeert eens bij deze organisatie.
 

Dnhk

  • #11
Geweldig veel dank! Ik ga nu de koekoek even eten geven en uitlaten. :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu