Kelder schilderen

EzeltjeBE

  • #1
Hoi,

wij hebben een nogal vochtige kelder, net nieuwe gipspleister aangebracht (cementpleister leek ons geen goed idee, omdat er geen vochtkering in de bovenmuren zit)
met welke verf zouden we dit later (hoeveel later?) kunnen schilderen?

en ook de vloer vd kelder moet en laag verf krijgen? is een cementvloer...

ademende verf best (want vochtwerend: tja, dan kruipt dat vocht nr de bovenmuren?? en dat is net zo'n goed idee), maar wat precies?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Ik ga hopen dat uw werk niet voor niets is geweest: gips in een vochtige omgeving werkt als stroop op vliegen.

U heeft dus grote kans dat uw arbeid niet loont:

Optrekkend vocht is een zeer hardnekkig probleem. Om dit te stoppen wordt vaak methylsiliconaat even boven de plint in voorgeboorde gaten in de voegen aangebracht. Deze stof sluit de porien van de steen af.

Daarna komt er een afsluitende coating op de muur die wordt afgewerkt met een raaplaag van zand / cement.

Hierop kunt u een goede silicon muurverf aanbrengen.
 

EzeltjeBE

  • #3
Hoi,.. wisten we wel... maar momenteel geen budget voor die speciale technieken (grote kelder en...)

er was zo'n zand/cement raaplaag aangebracht en werkelijk: vreselijk... zand, geniaal :roll:

pleister was er op sommige kleine stukjes al eens door iemand aangebracht (jaaaren terug) en die zag er veels beter uit!

maar zoals hij nu dus is... een idee van goede ademende verf?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
Helaas. Ik ga u niet blij maken met een dode mus, maar wilt u de gok toch wagen: een muurverf op basis van co-polymeerdispersie is dan het alternatief. Kijk maar even in uw Pb.

Het is wel zo dat ik u niet een budget verfje adviseer: bouwmarktmuurverf heeft hier geen enkele kans van slagen.
 

EzeltjeBE

  • #5
Pb? inbox is leeg hoor...

maar soit, ik vind het wel... in een bouwmarkt. waaromiet svragen als je toch je zin doet? :oops:
hing trouwens een verf aan... al een jaar of 20 volgens degene die het weten en was nauwelijks afgebladerd.
deftig advies vragen, krijg je degelijk antwoord. maar meestal duur en nodeloos uitgebreid... een beetje bricoleren lukt dikwijls ook :wink:
zoon v buur is trouwens een schilder... zal het hem es vragen (al komt die ook altijd met de duurste verf eerst af ) :lol:
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #6
Dan hier nog maar een naar uw Pb box.

Succes met uw bouwmarkt bricoleren :?
 

EzeltjeBE

  • #7
Bedankt!
dat hebben ze dus ook in onze bouwmarkt :wink:
heb het genoteerd voor volgend jaar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
4
10
5
4
4
15
20
1
4
1
3
2

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu