Keerklep watermetr defect?

Reezb

  • #1
Ik woon op de vierde etage van een flat van 1974 en heb sinds enige tijd te maken met luid getik vanuit de standleiding. De standleiding staat in een kast naast de slaapkamer. In de ochtenduren (als de flat wakker wordt) dan hoor ik luide tikken vanuit de standleiding. Ik gebruik dan zelf geen water.

In eerste instantie dacht ik dat het van de bovenburen kwam, zij hebben van die mengkranen. Ze hebben daar overal een waterslagdemper geplaatst, ook vlak na de hoofdkraan. Bij mij hebben ze ook een waterslagdemper geplaatst bij de hoofdkraan. Dit heeft helaas niks geholpen.

De oorzaak vindt je door alles één voor één uit te sluiten.

De standleiding bevindt zich vóór de hoofdkraan. Dus: links de standleiding, dan daar rechts van een hoofdkraan (met blauwe hendel), dan een watermeter, en daar rechts van is de demper geplaatst.

Het geluid komt dus vanuit de centrale leiding.
Kan het misschien liggen aan de watermeter? Ik lees veel over keerkleppen die dit soort geluid veroorzaken. Wij hebben een vrij nieuwe, met een 'infrarood' dingetje erin.

Maar als het door de keerklep in de watermeter wordt veroorzaakt, dan moet het geluid toch uit die meter komen? Het komt nu vooral vanuit de standleiding en specifiek vanuit de koppeling met de leiding voor mijn appartement.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Een keer plaatsen is voldoende. Slotje dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
5
5

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu