Kast lakken ?

Karine

  • #1
Hebben onlangs in de winkels kasten zien staan met hoogglanslak.

Nu was mijn vraag of een gewone meubelmaker dit ook kan maken ?
Kan hij de panelen of deurtjes gelakt aankopen of wordt eerst de kast gemaakt en daarna de kast gespoten ?

Hoe gaat dit juist in zijn werk ?
 

T2doka

  • #2
Deurtjes zou hij inderdaad gewoon kunnen aankopen.
Panelen zal moeilijker zijn, zeker als ze nog op maat moeten gezaagd worden want dan zullen de kanten niet meer afgewerkt zijn.

Er zijn volgens mij genoeg bedrijven die kasten maken en ze daarna lakken, ook in hoogglans. Even zoeken op het internet.

Wat je ook kunt doen, en zo doe ik het, is je eigen meubeltjes maken of laten maken (liefst in mdf, is zeer gemakkelijk om te lakken)
De stukken breng ik binnen in een carrosserie bedrijf, want een wagen lakken is bijna dezelfde, alleen de producten verschillen.
Ik moet er wel bij zeggen, dat ik die carrossier goed ken, en niet iedere carrossier aan zoiets wil beginnen.
 

Karine

  • #3
Een vriend van mij is ook carrosier.
Dus het is eigenlijk gewoon de speciale lak in een verwarmde spuitkabine spuiten ?
 

H@ns

  • #4
Karine schreef:
Hebben onlangs in de winkels kasten zien staan met hoogglanslak.

Nu was mijn vraag of een gewone meubelmaker dit ook kan maken ?
Kan hij de panelen of deurtjes gelakt aankopen of wordt eerst de kast gemaakt en daarna de kast gespoten ?

Hoe gaat dit juist in zijn werk ?
Sorry maar de vraag is verkeerd-om; Een meubelmaker kan dit maar een "winkel" koopt dit soort spul in en verkoopt het dan met de nodige marge.
Een meubelmaker maakt zijn meubels zelf. Eigenlijk geeft de naam "meubelmaker" al een kleine hint in die richting.
 

T2doka

  • #5
Karine schreef:
Een vriend van mij is ook carrosier.
Dus het is eigenlijk gewoon de speciale lak in een verwarmde spuitkabine spuiten ?
Het is wel ietsje meer dan dit, maar het komt op hetzelfde neer als een wagen spuiten.

Je heb trouwens pm :wink:
 

Karine

  • #6
Bedankt voor de pm, het is inderdaad allemaal niet zo simpel als het eruit ziet en als je dan alles gaat tellen kan je misschien gewoon naar de winkel gaan.(werkuren shrijnwerker,werkuren carrossier, hout, lak, vernis)

Allen bedankt voor de info.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu