Kast kleuren

Ruben-

  • #1
Ik heb een oude kast die ik volledig heb afgeschuurd en wil deze nu graag kleuren. Ik heb reeds andere meubels waar het zou moeten bij passen.

Die andere meubels zijn gemaakt door m'n opa en ik weet dat hij die kleurstof zelf gemaakt heeft. Naar wat ik mij herinner gebruikte hij hier water voor met daarin de peulen van noten en dan een beetje ammoniak erbij. Ik heb dit proberen namaken, hetgeen ik samengiet kleurt inderdaad wel zeer donker maar als ik dit op de kast zelf wrijf is dit zoals water, niets trekt in de kast.

Ik heb de kast ook reeds proberen kleuren met Sadolin, maar deze trekt er ook niet in.. Wil dit zeggen dat mijn kast niet goed is afgeschuurd? (Ik krijg ze niet grover, het blijft glad, ook met grof schuur papier)

Alle tips zijn welkom!
 

EGeen

  • #2
Even paar korte vraagjes:

Ik ben niet bekent met het ammoniakmengseltje van u, dus ik vraag me af, hoe u het uiteindelijk wilt hebben. En hoe het nu eruit ziet. Tevens het product sadolin ken ik oppervlakkig, maar wat wilt u bereiken met het "erin trekken"? En waar wordt de kast/tafel voor gebruikt?
 

Tiho

  • #3
Is het niet zo dat je opa de kast misschien gerookt heeft met dit mengsel ipv ingesmeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu