Karcher K2 drukopbouw probleem

Petman71

  • #1
Beste klussers,

Zie bijgesloten link naar het filmpje, dit zegt alles.
Ik ondervind bij een nog nauwelijks gebruikte Karcher K2 een probleem met de drukopbouw.
Als het uiteinde van de sproeikop normaal is aangedraaid, treedt het drukopbouw probleem op zoals in het eerste gedeelte van het filmpje te zien is. Zodra ik de sproeikop wat losdraai (en hij de druk dus kwijt kan door de ontstane lekkage) gaat het druk opbouwen redelijk goed. De druk is wel veel lager dan normaal uiteraard. Zie tweede gedeelte van het filmpje.

Wat opvalt is dat de straal niet meer roteert, dat deed hij voorheen wel. Ik vermoed dat er iets vaszit in de sproeikop. Weet iemand de oplossing? Kan de sproeikop worden gedemonteerd, daar lijkt het niet op? Ik heb al met een pennetje de boel rondgedraaid, en het lijkt wel los te zitten.

Bedankt voor jullie tijd.

 

Petman71

  • #2


Foto van de binnenzijde van de sproeikop.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Er is een O-ring kapot of uit de houder gedrukt bij de kop, er mag aan de zijkant geen water uit komen.
De kop losdraaien en schoonmaken verhelpt het pendelen.
Doe dit boven een tafel met een doek eronder zodat er niets weg springt.
 

Petman71

  • #4
Bedankt Jan,

Even voor de zekerheid: ik heb in het tweede gedeelte de sproeikop zelf wat losgedraaid om te laten zien dat de druk dan wel constant is (maar in dat geval te laag uiteraard). De O-ring zit er nog in en ziet er goed uit (het spul is nauwelijks gebruikt). Of bedoel je dat de straal niet goed is als de kop gewoon is vastgedraaid (eerste stuk van de video)?

Ik heb geprobeerd om de kop open te maken maar dat lijkt niet zonder geweld te kunnen. Ken je deze kop, en kan deze uit elkaar?
 

Petman71

  • #5
Je kan het oranje afdekplaatje gewoon omhoog lostrekken. Ik heb de kop inmiddels uit elkaar, ga het boeltje in een heet sopje gooien.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Het lijkt bij het filmpje bij 18 sec. dat er water uit de zijkant van de spuitkop komt, vandaar mijn opmerking.
 

Petman71

  • #7
Het probleem is opgelost. Alle onderdelen van de sproeikop in een sopje schoongemaakt en met een speld de nozzle voor de zekerheid doorgeprikt. Deze was wel vrij maar het kan geen kwaad.
Bij het in elkaar zetten en aandraaien van de kop ging de grote O-ring kapot, tot twee keer toe. Het ging pas goed toen ik hem ondersteboven vastdraaide, zodat de O-ring op de lans bleef zitten. Uiteraard een nieuwe O-ring gebruikt.
Het is allemaal behoorlijk kritisch spul vind ik.

Bedankt voor je hulp.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu