Kapotte Valve Actuator.

Caroline Dousi

  • #1
Wij hebben een HR- ketel van Intergas, hieraan zit nog een boiler gekoppeld.
Dit i.v.m. twee badkamers.
Nu blijkt de Valve Actuator kapot te zijn en ben ik op zoek naar een nieuwe.
Mijn man heeft het grijze kastje bekeken, kan dit kapot zijn of de rest wat er onder aangekoppeld zit.
Als ik een nieuwe aanschaf is dit dan alleen het grijze kastje of alles er op en eraan.

Ik weet beetje moeilijk uit te leggen, maar op de site van Honeywell staat het er in een geheel op.
Waar kan ik terecht voor een nieuwe, graag groothandel, we hebben een atelier en zijn daarom ook hier komen wonen, en wil dit op de zaak zetten.
Valt wel op dat er vaker problemen met deze actuator zijn!
Kalk zit hier veel in het water!
Bericht over typenummer bij dit bericht gevoegd, mod
Vergeet het type nr te vermelden, het gaat om VC8010MF6004 van Honeywell.

Bedankt.

Groeten Caroline Dousi.
 

Proost

  • #2
Zoek een goede installateur. Is mijn advies.

@ Proost, denigrerende opmerking verwijderd, mod.
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #3
Gaat het hendeltje wel heen en weer van de motor?

Anders zit het binnenwerk onder de grijze motor vast,vervuilt deze laten vervangen of zelf doen.
 

Caroline Dousi

  • #4
Ja, het witte palletje kan ik indrukken en veert vanzelf terug!
Misschien wat anders aan de hand!

De installateur van onze ketel is meerdere malen geweest, zijn al vanaf begin (nieuwbouw ) bezig met problemen (juni 2004).Veel brommen in het begin van de ketel.

Na verlopen van garantietermijn, worden we niet echt geholpen!Er was voor twee seizoenen een onderhoudscontract afgesproken, nu hebben ze het er over of er wel goed onderhoud is gepleegd.
Dat mag ik hopen, zij waren verantwoordelijk!

Zit er op zo'n kastje evt. langer garantie!

Deze actie is er alleen vanwege het balen, ben niet van plan om te betalen aan een installateur, als ze van het begin af aan niets echt oplossen!

Gr Caroline.
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #5
Dan is het binnenwerk goed,waarschijnlijk is de motor niet goed.

Als u de verwarming hoogzet of de ketel reset beweegt dan het witte palletje?

Wat is precies u klacht,geen warm water of verwarming?

Het brommen is een bekent probleem van dit toestel,het is meestal de gas - lucht afstelling van het gasblok.


Over garantie worden hier uitspraken gedaan,dat moet u zelf uitzoeken met u installateur.
 

Caroline Dousi

  • #6
De thermostaat geeft foutmelding, radiatoren worden soms loei heet.
Nu is de actuator ervan af gehaald!Nu moeten we elke keer de ketel resetten, want valt elke keer in storing.Logisch natuurlijk.

Ook werden er maar sommige delen warm, onderkant van de radiator blijven lauw.Alle radiatoren zijn bij gevuld en ontlucht!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu