Kamerhoog glasvezelbehang

A

Anonymous

Gast
  • #1
In januari 2005 verwachten wij de sleutel van onze nieuwbouw woning. Dan komen direct ook de bekende vragen; het plafond is gespoten... maar de wanden en vloeren vragen nog een bedekking.
Door de betonbouw is glasvezelbehang op de wanden ideaal, wat ik niet ideaal vindt is de rolbreedte van ongeveer 1 meter. Je krijgt dus om de meter een 'behangnaad' en dát vinden we niet mooi.
Ik weet dat er textielbehang van 2.70m breed bestaat, weet iemand of glasvezel ook in deze maat geleverd kan worden? Een rolletje van 2.70 meter laat zich kamerhoog en dus zonder naden beplakken. Lijkt mij ideaal.
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
De bedoeling van behangen met glasvezelbehang is dat je het juist naadloos doet, dus het is een erg suceer werkje en lang niet zo makkelijk als dat overal beschreven staat. Er is een soort tape verkrijgbaar die je over de naden heen kan doen zodat je toch naadloos kan "behangen".
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Gebruik wel dunne handschoenen o.i.d. Je handen gaan kapot aan die vezels. Wel mooi als het zit, maar voordat het zit. Een meter breed is wel ideaal, en je kan het perfect naadloos tegen elkaar aan plakken.
 
A

Anonymous

Gast
  • #4
Glasweefselbehang behangen is een makkie. De naden zie je sowieso bijna niet. Omdat het een meter breed is schiet het lekker op. Trouwens behangen doe je door de stroken vertikaal te plakken. Van je rol snij je dus de kamerhoogte af. Behang met een breedte van 2,70m? Lijkt me onhandig werken. Verkijk je verder niet op de prijs van het behang alleen. Voor glasweefsellijm betaal je de hoofdprijs. Wees er niet te zuinig mee met het opbrengen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu