Kale muur en nu sauzen??

Pienoo

  • #1
Hallo ,ik heb onze woonkamer muur helemaal kaal gemaakt ,er zaten twee lagen behang op,nu is mijn vraag kan ik er gewoon nu overheen met latex met een fijne korrel of moet ik het nu nog voor gaan behandelen??
 

Fiesiekus

  • #2
Oneffenheden zoals papierresten goed verwijderd? Putjes e.d. opgevuld met plamuur en/of gips? Desnoods nog met een spons met heet water erover, laten drogen en latexen maar!
 

Pienoo

  • #3
Hmm heb nog wel wat van die kleine behangrestjes erop zitten hoe kan ik die het beste verwijderen ,gewoon met een plamuurmes of heeft iemand nog een super tip omdat te verwijderen?????
 

Fiesiekus

  • #4
Fiesiekus schreef:
Desnoods nog met een spons met heet water erover
En afschuiven met een plamuurmes.
 

Pienoo

  • #5
Okee check gedaan alleen nu het volgende ,heb structuurverf met een hele fijne korrel en heb nu net een halve muur gedaan maar ik verf me een breuk !!!Moet ik het misschien verdunnen met water ofzo dat het niet zo dik meer is!!En nog een vraag toen ik klaar was toen zag ik er als een spikkel monster uit ,mijn pa zij dat ik te snel rolde????Ik ben nog niet een expert maar misschien word ik het nog dankzij de andere ervaren klussrs!!! :lol: :lol: :lol:
 

Fiesiekus

  • #6
Heb je kwaliteitsspul gebruikt? In ieder geval is lukraak verdunnen niet de oplossing. Beter rustiger rollen (pa heeft gelijk)
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #7
Ja Pienoo, dat klopt! Structuurverf spettert als de beste :mrgreen:

Met blote armen werken en je bent zelf ook gestructureerd.

Nee, de verf is zelden te dik, zeker structuurverf niet.

Opzetten met een vachtroller op stok en direct NAROLLEN tot de gewenste structuur met een schuimplastic structuurroller.

Als je pa nou mee helpt heb je de minste kans op banenbontheid en aanzetten: hij vachtrollen, jij structuurrollen :lol:
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #8
:super: Iedereen doet dit natuurlijk al jaren, maar voor diegene die het nog niet hebben toegepast: omdat het probleem met structuurverf vaak banenbontheid en aanzetten betreft nog een praktiese tip:

Breng met een vachtroller na de opgedroogde structuurlaag een laag matte spack-tex muurverf aan over de structuurverf.

Kijk maar eens naar het verschil... :prima:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu