Isoleren plafond tussenverdieping

Sjummie

  • #1
Hallo,

Ik heb al veel gelezen over isolatie op dit forum, maar kan geen goed antwoord vinden op mijn vraag.

Het stuc-op-riet plafond tussen mijn woonverdieping en slaapverdieping heb ik onlangs geheel verwijderd en ben nu bezig met de voorbereidingen voor een nieuw plafond.

Nieuwe rachels zijn reeds aangebracht en voordat ik de stucplaten ga schroeven wil ik een laag glaswol op de rachels aanbrengen.

Nu is het zo dat de vloerplanken van de slaapverdiepingen niet helemaal doorlopen tot aan de muur. Hierdoor is er een soort gleuf aanwezig tussen de balk die direct naast de buitenmuur loopt en de buitenmuur zelf. (Zie foto 1). ALs je door deze gleuf naar boven kijkt,kun je een stukje van het (schuine) dak zien (foto 2). De buitenmuur en het dak is verder niet geïsoleerd. Mijn vraag is of ik zonder meer een laag glaswol tussen kan proppen om evt. tocht te verminderen of dat dit problemen gaat opleveren met vocht. Hopelijk is de vraag duidelijk.

Foto 1


Foto 2
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Die gleuf kunt u gewoon dichtstoppen met isolatiemateriaal.
 

Sjummie

  • #3
Bedankt voor het antwoord Jan. Kunt u nog een iets toelichten waarom dat geen probleem zou opleveren met vocht ?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Omdat eventueel vocht op verschillende manieren weg kan, o.a. door de stenen naar de spouw, huizen van die leeftijd hebben altijd wel ergens openingen en kieren waardoor het vocht wel weg kan.
 

Sjummie

  • #5
Bedankt Jan.

PS Mod, bedankt voor het verkleinen van de plaatjes. Ik zal voortaan de upload functie gebruiken :wink:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
:wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu