Isoleren plafond

Giesen18

  • #1
Beste allemaal,

Vandaag aangemeld op dit forum omdat ik veel vragen netjes en duidelijk beantwoord zie door mede forum bezoekers.

Momenteel heb ik een oud woonhuis gekocht die ik volledig ga renoveren.

Boven hebben we alle schroten verwijderd en kijk ik nu tegen de beschoten kap aan.

Graag wil ik de plafonds van de boven verdieping isoleren echter lees ik veel verschillende methodes over isoleren.

Zie onderstaand de foto's hoe het op dit moment eruit ziet. Kan iemand me vertellen welke isolatie ik het best kan gebruiken in combinatie met eventuele folies. Op de zolder ligt geen vloer en deze gaan we ook niet maken. Tussen de plafonds en beschoten kap blijft dus een groot luchtledig over.

Alvast bedankt !!
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Zo lees ik het. Van onder naar boven. Het zou zo kunnen. Gipsplaten, een wol als isolatie, open ruimte tot aan het bestaande dakbeschot. Op de isolatie wordt niets aangebracht. Deze oplossing is mogelijk omdat de warme lucht, van binnen naar buiten, niet door lagen wordt gehinderd.
De open ruimte moet je met buitenlucht ventileren.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Wgb bedoeld dus het isoleren van een (extra) plafond.

Wat ligt er op het dak?
 

Giesen18

  • #4
Op het dak liggen gewoon pannen
 

Giesen18

  • #5
De balken waar je tegen aan kijkt op de foto worden aan de onderzijde voorzien van latten waar later gipsplaten tegen aan komen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu