Isoleren plafond eerste verdieping

Krimson

  • #1
Beste forumleden,

Momenteel ben ik aan het klussen in alle kamers van de eerste verdieping van ons huis. Hierbij worden ook alle gipsplaten die aan het plafond zijn bevestigd weggehaald om elektra te leggen. Daarna plaats ik nieuwe gipsplaten terug.

Boven de kamers grenst de zolder waar geen verwarming zit en voorlopig ook nog geen dakisolatie. Misschien dat ik dat in de toekomst ga plaatsten. Maar aangezien de gipsplaten van de kamers er nu toch uit zijn, is het een kleine moeite om er meteen isolatie te plaatsen zodat er voorlopig niet te veel warmte verloren gaat naar de zolder. En ik wil er dan ook meteen voor zorgen dat is geluid ook wat beter wordt geisoleerd.

Het gaat hierbij om een houten verdiepingsplafond/vloer. Dus het plafond van de kamer zijn gipsplaten die aan houten balken zijn bevestigd. En op die balken liggen weer planken met daarop laminaat wat de vloer is van de zolder.

De aantal vragen die ik heb hierover, en waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen zijn als volgt:
1. Kan ik nu gewoon isolatie plaatsen tussen de balken en daarmee ook bovenop de PVC buizen van de elektra?
2. Moet ik de ruimte tussen de balken helemaal volstoppen met isolatie of is een dikke laag al voldoende?
3. Moet ik ook nog iets van folie plaatsen tussen de isolatie en de plafond en/of vloer?
4. Één kant van het plafond zit tegen de buitenmuur aan en direct aan de onderkant van het dak. Moet ik hierbij nog ergens rekening mee houden met isoleren? (vochtigheid/tocht)

Hopelijk kunnen jullie mij verder op weg helpen.
 

Krimson

  • #2
Heeft niemand hier een antwoord op?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu