Isoleren houten tussenvloer

Arie0512

  • #1
Hallo,

Ik heb een aanbouw gedaan met een verdieping erop, nu wil ik op de begane grond een plafond aanbrengen.

Het is een houten balken constructie waarbij de balken h.o.h. ongeveer 60 cm uit elkaar staan, de hoogte van de balken is ongeveer20 cm.

Op de 1e verdieping liggen grote platen waar dan weer laminaat is opgelegd.

De begane grond is een garage waar geen verwarming aanwezig is dus ik wil zeker een isolatie tussen de garage en de 1e verdieping zodat er geen kou naar boven gaat, op de verdieping is trouwens wel een verwarming aanwezig.

Omdat er laminaat ligt op de 1e verdieping, is dit best gehorig naar de garage, dus eigenlijk wil ik ook wat doen aan geluidsisolatie.

Wat kan ik het beste gebruiken? Mijn gevoel zegt van die witte tempex platen, hoe dik zou deze moeten wezen en moet ik nog een luchtspleet maken tussen de vloer en de tempex Of de tempex rechtstreeks tegen de vloer plaatsen?

Of toch kiezen voor wollen dekens en zo ja, welke dikte en moet het alumium gedeelte dan tegen vloer gezet worden of met het alumium gedeelte aan de onderkant van de balk?

Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat ik voor plafond wilt gebruiken .... gipsplaten, ouwerwets rachelwerk of zijn er nog andere opties?

Met vriendelijke groeten,

Arie
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu