Isoleren buitenmuur vanuit binnen, jaren 30 woning

Jeru

  • #1
Onlangs heb ik een jaren 30 woning gekocht. Hierin staat een bestaande voorzetwand bij de buitenmuur (met spouw). Hier is gebruik gemaakt van 2 lagen folie en daarna is er gebruik gemaakt van kraalplanken. Al met al zou het zo'n 5cm dik moeten zijn.

Nou ben ik zelf geen fan van de kraalplanken en wil deze er sowieso uit hebben en daarna een gladde muur terug hebben.

Nou had ik zelf het een en ander uitgezocht hierover maar vraag mij af of mijn conclusie juist is. Ik had het idee om het volgende te doen vanaf de buitenmuur bekeken:
1. PIR isolatie materiaal met alu cachering ronde de 50/60mm, direct verlijmd op de muur met alle naden netjes afgeplakt
2. Metal studs van 40mm
3. Hierop fermacel platen van 10mm.

Ik wilde eigenlijk de PIR platen in de metal studs verwerken, maar volgens mij krijg je stug materiaal niet fatsoenlijk tussen de metal studs.
De reden om te kiezen voor metal stud is de snelle verwerking ervan en daarnaast geeft het in deze situatie mooie ruimte voor leidingen.

Mochten er nog andere ideeën zijn of fouten in mijn logica of suggesties hoor ik het graag!
 

Jeru

  • #2
Ik moet er trouwens bij vermelden dat mijn voorkeur uit zou gaan om de pir platen tussen metal studs te plaatsen. Echter ik verwacht dat dit lastig word doordat de studs er steeds diagonaal ingeschoven moeten worden, waardoor je vooral aan het eind een probleem hebt met de stugge platen lijkt mij.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu