Isolatie tuinkamer vloer

Evla1000

  • #1
Hallo. Ik heb voornemens een tuinkamer aan te leggen. Het wordt een niet geisoleerde tuinkamer, en vormt constructief gezien geen onderdeel van het huis (er gaat dus niets gebroken worden). Wordt wel aan het huis aangebouwd en ondanks het feit dat het een niet geisoleerde tuinkamer is wil ik er wel zolang mogelijk gebruik van maken. Ga dus wel een klein kacheltje plaatsen (geen vloerverwarming!), en dubbel glas in de schuifdeuren rondom. De vraag is nu even wat te doen met de vloer, wil optrekkend vocht en kouverlies zoveel mogelijk voorkomen. Volstaat een dampdichte folie, of kan ik nog meer doen om te voorkomen dat kou door de vloer binnenkomt of warmte wegtrekt? PIR isolatie? Keramische tegels met betonlaag?

Wil bij voorkeur tegels in de tuinkamer leggen, zie ook dat er tegels worden verkocht met PUR laag aan de onderzijde, helpt dit wat tegen isolatie?

Elk antwoord is welkom! Alvast bedankt
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Betontegels, dampdicht laag een vel zonder naad aan de randen flink opgezet zodat er geen water naar binnen kan komen, raggelwerk met houten vloer. Hout voelt altijd erg comfortabel aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu