Isolatie bij plafond woonkamer ?

Vollca

  • #1
Ik zit een beetje te filosoferen of t zin heeft om mijn woonkamerplafond te isoleren
Ik stook eigenlijk alleen de woonkamer er boven zitten zachtboardplaten, balken en daarop dus weer hout tbv vloer slaapkamers (die ik niet verwarm Theoretisch gaat er nu dus warmte in de kleine tussenruimte zitten, uiteindelijk denk ik niet dat de slaapkamers zullen profiteren van warmte via het plafond v d woonkamer, omdat op de slpkr's behalve de houten draagvloer ook nog een (mooie) houten vloer komt en ik denk dat dat hout al zo isoleert dat er toch geen warmte effekt in de slpkmr's zal zijn
(zou misschien in die tussenruimte hooguit de stenen (buiten)muur van wat isolatie kunnen voorzien ? ookal is de buitenmuurspouw wel al geïsoleerd, maar is slechts een kleine spouw)
Mijn idee is eigenlijk om de warmte in de huiskamer te houden maar uiteindelijk denk ik dat warmte in de tussenruimte toch ook niet echt weg kan en dat isoleren dus eigenlijk niet veel effekt zal hebben
Wie kan er iets zinnigs over vertellen ?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Dat heeft zeker zin. Ook voor geluid.

Haal in ieder geval alle zachtboard weg. Dat is brandgevaarlijk en niet meer toegestaan.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu