Is dit glas sterk genoeg voor een afdak?

Prutser_sleutelaar

  • #1
Beste mensen,

Dit is mijn eerste post op dit forum; ik ben benieuwd naar jullie reactie:

Ik ben sinds een half jaar de trotse eigenaar van een jaren 50 woning in Amsterdam noord. Aan de achtergevel wil ik een afdak bouwen, waarbij ik graag zoveel mogelijk zonlicht door wil laten komen.

Vanwege een verkeerde bestelling bij een van de kantoorpanden waar ik werk, kan ik zeer goedkoop aan glazen panelen komen van 1730 x 1730 mm a 100 KG. DIt zijn dubbel glas 8 mm panelen (in de bijlage is een foto toegevoegd).

Verschillende mensen raadden mij af om deze panelen als dak te gebruiken ivm gevaar als er bijvoorbeeld een dakpan van het dak afwaait (het pand heeft een BG, 1e en zolder).

Ikzelf denk dat de platen meer dan sterk genoeg zijn, hooguit zal de eerste plaat barsten maar is er geen direct gevaar. Ik maak me meer zorgen om een goede constructie/fundering voor de pakweg 6 panelen die ik wil monteren a 600KG.

Graag advies; is dit een geschikte oplossing mits juiste constructie? Dus vooral: is dit veilig, zelfs als er een dakpan naar beneden komt vallen? Het lijkt me fantastisch om een glazen dak te hebben..!

Gr uit Amsterdam
 

BroederM

  • #2
Ik Maak net een profiel aan voor mijzelf maar wilde toch even op je bericht reageren.

Nee!

Niet door een dakpan maar door thermischebreuk zou je glas kunnen scheuren. Als (als als als) er dan een stuk omlaag zou komen dan word dit stuk en guillotine...
http://www.dailymail.co.uk/news/art...nce-brings-guillotine--just-museum-piece.html
niet echt een risico wat je wil nemen.

Voorliggende glas moet je of gehard glas nemen (portomonee au..)
Of gelaagd glas, wil je isoleren dan zal je dubbelglas waarbij de binnenste laag gelaagd moet zijn.

Succes!
 

Poster

  • #3
Voor wat voor project was het glas oorspronkelijk besteld ?
En wat voor soort is het ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu