Is deze kraan wel goed aangesloten?

Ironside

  • #1
L.S.

Recent is in onze nieuwe keuken ook bijgevoegde kraan gemonteerd, echter:

Wanneer ik de handel in de stand heb staan zodat het blauwe bolletje zichtbaar is komt er warm/heet water uit.

en

Wanneer ik de handel in de stand heb staan zodat het rode bolletje zichtbaar is komt er koud water uit.

Klopt dit wel, volgens mijn niet altijd logische logica hoort dit andersom te zijn.

Klopt mijn vermoeden? Of is de kraan wel juist gemonteerd. Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Groeten
 

Ironside

  • #2


En de afbeelding
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #3
Er wordt niet aangegeven dat in de betreffende stand het water warm of koud is, maar in welke richting je de handgreep moet draaien voor koud resp warm water.

Naar rechts draaien is koud, naar links draaien is warm. Dat is zo ongeveer het meest standaard wat je kunt bedenken en de kraan zit dus niet verkeerd!

Kwestie van wennen en niet naar dat blauwe en rode stipje kijken.
 

Ironside

  • #4


Zie beide foto’s

Handel omhoog rood bolletje koud water

Handel omlaag blauw bolletje warm water

Door de handel te kantelen stroomt het water er harder of zachter uit

Ik vind dit nog steeds onlogisch
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #5
Je draait de handle in de richting van het blauwe bolletje, rechtsom dus, om koud water te krijgen.

Het was logischer geweest als de middenstand bovenin had gezeten, maar dat kan zo te zien niet vanwege de achterliggende wand.

Je zult echter zelf de keuze voor de betreffende kraan hebben gemaakt en dat zo laten monteren. Eventueel kun je het bedrijf terug laten komen en vragen of er een andere oplossing mogelijk is.

Of een andere kraan laten monteren.

Dat alles valt echter buiten het doel van dit forum: we bemoeien ons niet met werk van derden.
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #6
Als je de aansluitingen omdraait onder in het kastje werkt hij andersom.

ik ben het overigens met je eens dat hij anders om moet
omlaag is de makkelijkste stand als er een klein kind de kraan open doet en een beetje gaat hangen aan de knop moet hij koud worden niet warm
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Als er kleine kinderen in het spel zijn zou ik een andere kraan (laten) plaatsen, kleine kinderen begrijpen nog niet dat dit systeem andersom werkt dan andere kranen.
De leverancier had u dat moeten melden, dan had u zelf de keuze kunnen maken.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu