Intergas HRE 24/18 pakkingen vervangen

Maaloon

  • #1
Beste mensen,

Ik wil best een vakman inhuren, maar heb eerst de 2 pakkingen van de HRE 24/18 vervangen en gezorgd dat het schoon was om ze erin te zetten. De ketel slaat weer aan , maar zodra hij na 3, 4 en 7 net warm water geeft aan de cv-leiding, slaat hij af met 22.
Is het dan een sensor of toch de instellingen, zoals men reeds vermoedt?

Groeten aan dit forum,
Maarten
 

Verwarming Sp.

Specialist Verwarming
  • #2
Gas/lucht afstellen. Was al gezegd geloof ik.
 

Maaloon

  • #3
Bedankt Hessie, ik zal het laten doen!
 

Maaloon

  • #4
Ik heb alleen nog 1 vraag: wat heeft code 22 met verkeerde instellingen te maken? Bovendien brandt hij prima. Misschien niet optimaal, misschien moet het beter ingesteld worden, maar waarom code 22 (en 23)? Want na code 22 komt soms meteen 23 na reset.

Ik wil het graag begrijpen. Waarom code 22 bij foute instellingen?
 

Maaloon

  • #5
Ik heb n.l. de sensor S2 reeds meerdere keren vervangen. Ik heb er 4 liggen, en ze kunnen niet allemaal stuk zijn. Of ze gaan allemaal stuk door een te hete ketel (instellingen?).
 

Maaloon

  • #6
En eigenlijk slaat hij eerst af met 22 en dan voel ik de buis gelijk warm worden. Het is net of bij het pompen code 22 optreedt!
 

Maaloon

  • #7
Ik hoor heel graag van jullie!
Ben sowieso dankbaar voor jullie eerdere reacties!
 

Verwarming Sp.

Specialist Verwarming
  • #8
Ik weet niet wat je wilt horen, het antwoord is al gegeven. Zonder gecontroleerde afstelling is verder zoeken zinloos. Indien na afstellen niet goed, dan zoeken we verder.
 

Maaloon

  • #9
Ok dank je. Maar waarom is men zo onzeker over de afstelling? Ik lees op ander items dat jullie je daar helemaal niet druk om maken. En nu ik 22 krijg is het de afstelling?

Ik heb al contact gezocht met een installatiebureau om hem af te stellen. Ik neem dat heus serieus. Maar afstellen kan toch alleen als hij aan kan staan? En niet meteen op 22 of 23 springt en dus in error is?
 

Verwarming Sp.

Specialist Verwarming
  • #10
Ik weet wel zeker dat hij verlopen is, omdat er al jaren niet naar is gekeken. En ik maar me daar ALTIJD druk om, het is de eerste basis voor een goede diagnose.
 

Maaloon

  • #11
Ik geloof je, maar kan hij ook afgesteld worden als hij meteen in code 22 springt?
 

Ingmar89

Specialist Verwarming
  • #12
Als de sensoren goed zijn (bevestigd door te meten aan de stekker op de branderautomaat), dan zou ik eerder de brandautomaat verdenken...
 

Maaloon

  • #13
Dat denk ik nou ook!
 

Maaloon

  • #14
Zijn de sensoren in rust sluitend? M.a.w. weerstand = 0?
 

Ingmar89

Specialist Verwarming
  • #15
Nee, het zijn geen contacten, het zijn weerstanden. ma.w. de weerstand veranderd met de temperatuur.
Ik weet even niet zeker of er bij intergas een tabel of grafiek van de weerstand in de installatiehandleiding staat.
 

Maaloon

  • #16
Ok
 

Maaloon

  • #17
Maar een scoop eraan hangen doe ik niet, met het tijdsverloop bedoel ik.
De ruststand is toch bekend, zodat ik ze kan doormeten?
 

Ingmar89

Specialist Verwarming
  • #18
En bij dit soort vragen denk ik dan weer... Bel nou maar een monteur...
 

Maaloon

  • #19
Hebben jullie die kennis niet..
 

Freekcv

  • #20
Ik heb u een tabeletje gestuurd met de ntc weerstand waardes
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu