intergas hr ketel storing 3

A

Anonymous

Gast
  • #1
heb een intergas hr ketel met een storing 3 en hij lekt nu ook sind kort een beetje...

heeft vorig jaar onderhoud gehad, heb huis gekocht maar sins koop valt deze regelmatig op storing 3 de ene keer vaker dan de andere en nu sinds kort lekt deze ook iets...

kun je me helpen ???
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Edwin, klinkt niet goed. Zoals je het beschrijft heb je een van de eerste 220 HRW uitvoeringen. Als je het rechter deurtje opendoet wat zie je dan? - Een witte schakelkast (Furimat) - Een grijze (philips MCBA) - Een grijze Furimat (441 model). Normaal gesproken betekent 3 defecte Brander Automaat. Echt zeker ben ik pas als je weet welke uitvoering het is. Als het goed is heb je een klein wit deurtje rechts en een grote linkls. De grote moet met 2 schroeven los te draaien zijn zodat je op het type plaatje kan kijken, Gaarne even controleren en terugmelden.

Succes Sil.
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Hallo Sil, inderdaad het is er een met een furimat 551....ik heb gehoord dat deze dingen afgesteld cq. gereinigd diende te worden (dit van ex-eigenaar huis) ...klopt dat of heb ik echt een probleem....

alvast bedankt edwin
 
A

Anonymous

Gast
  • #4
Storing 3 op een Furimat 551 (Witte branderautomaat) is volgens mij defecte Branderautomaat. Voor controle vervuiling moet je het syphon onder het toestel eraf draaien (Witte beker) en vervolgens een emmertje onder de zwarte pijp houden die in het syphon stak. Men neme vervolgens een breinaald of ander lang voorwerp en steekt deze in het pijpje. Als er veel vuil in zit voel je wat weerstand en vervolgens "prik"je erdoor heen en loopt er water uit de ketel. Dit kan een storing geven die zich af/toe voordoet als het water nog net weg kan maar tijdens bedrijf niet doorstroomt. Dit is dus altijd de moeite van het controleren waardt is echt een typisch HRW probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu