Intergas H22 geen ( heel even ) warm water

Vitalyorlov

  • #1
Hier een beginnende doe-het-zelver ... ik heb van de zomer mijn eerste woning gekocht en heb hierbij mijn cv uitgezet ( ik moest een verwarming vernieuwen )

Nu probeer ik de cv weer aan te krijgen maar tot op heden zonder "optimaal" succes. De verwarmingen worden inmiddels warm, maar ik krijg geen warm water. Ik heb hier op het forum gezocht naar mogelijke gelijke gevallen maar dit loste het probleem niet op.

Wat is zelf apart vind, is dat wanneer de warmwaterkraan aanzet, de stekker uit de CV trek en deze er weer induw, ik enkele seconden warm water heb. Ik dacht dus zelfs aan de "driewegschakelaar" maar ik heb geen idee hoe ik kan controleren of deze kapot is of niet.


extra:
Driewegschakelaar gevonden, wanneer ik de elektra uischakel beweegd deze naar het midden, schakel ik hem weer in, dan gaat ie naar manual.

Wie heeft tips?
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #2
Heeft u een kunststof driewegklep motor of een metalen?

Is de door verbinding tussen 4 en 5 op de ketel geplaatst?

Of heeft u een spaar cv+ww schakelaar achter de thermostaat?

Gaarne het type ketel vrtw wand/ ketel/staande,bouwjaar low nox ps.?
 

Vitalyorlov

  • #3
Zo dat is snel :| ...

Type: Intergas H22 VRTW
Bouwjaar: 1992

driewegklep-bakje is van metaal.

Ik snap niet wat je hiermee bedoeld: "Is de door verbinding tussen 4 en 5 op de ketel geplaatst? "

Maar ik heb op het verleggen van een verwarming na, niets aan de ketel veranderd ( behalve het afsluiten van water en stroom, tijdelijk )
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #4
Waarschijnlijk de kw thermostaat defect.

Die door verbinding schakelt u ww in.

Heeft u 4 of 2 draden van de thermostaat op u ketel?

Kunt u de drieweg klep zelf op manual zetten,voelt u dan tegen druk en loopt de hendel terug?
 

Vitalyorlov

  • #5
Driewegklep:
- met aangesloten stroom, geen weerstand
- met uitgeschakelde stroom, wel weerstand

ik heb 2 thermostaten:
1) woonkamer
2) slaapkamer

de doorverbinding tussen 4 en 5, als je hiermee het kroonsteentje in de ketel mee bedoeld, er is geen direct verbinding tussen 4 en 5 aangelegd.

Wat me wel opvalt is dat wanneer ik heel even warm water heb, ik een duidelijk tik hoor waarna het warme genot ophoudt, op 1 of andere manier denkt me ketel dus dat ik niet meer warmwater nodig heb :-(
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #6
Als de klep omloopt met stroom erop dan staat die op verwarming.

De door verbinding moet er tussen.( 24 v) idd kroonsteen.

Op 6 en 7 zit de thermostaat.
 

Vitalyorlov

  • #7
Ik voel me zo dom ...



ff peppie en kokkie ... waarom zit er uberhaubt een thermostaat op me tapwater verwarming? Kijk dat het op de gewone cv-verwarming zit kan ik vatten ... maar heet water is heet water, dat regel ik toch aan de kraan?

En als ik 6 en 7 doorverbind, blijkt met cv-verwarming dan niet steeds verhitten?
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #8
Op 6 en 7 nogmaals gaat u cv branden(thermostaat)

U heeft er een relais tussen zitten waarschijnlijk heeft u een spaar schakelaar ergens zitten,op of achter de thermostaat.(op 4 en 5)


Als u nu een door verbinden maakt tussen 4 en 5 heeft u warm water.

Waarschijnlijk is u spaarschakelaar of relais defect,dit heeft u niet nodig,laten vervallen.
 

Vitalyorlov

  • #9
Klopt helemaal van de doorverbinding ( tussen 4 en 5 ) ( whoeoeoeo warm water )

last question en ik zal u niet meer lastigvallen: deze doorverbinding ... is dit om te bewijzen dat het hieraan ligt of is dit een permanente oplossing?


* misschien een bonus vraag: die draaiknop voor instellen van verwarming 40-90 graden, wat is een beetje een normale stand?

In elk geval thxs voor de hulp, ik kan weer slapen zonder het gevoel te hebben me ketel te hebben gesloopt :-)

( pfff )
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #10
De doorverbinding kunt u straks weg halen als u wilt en een schakelaar(tje) tussen zetten om het ww uit te schakelen.

Dit noemt men spaarschakelaar.

De ketel thermostaat op 90 zetten.

succes douche ze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu