Ingebouwde spotjes vervangen keuken

Robertvd

  • #1
Hallo. In mijn keuken heb ik 3 inbouwspotjes 12v/20w Halogeen waarvan er inmiddels 2 het niet meer doen. (inbouwdiepte is 12mm en diameter is 55mm)

Nu heb ik inmiddels begrepen dat ik voor een ledvervanger moet gaan, wat betekent dat ik dus de transformator moet vervangen. Nu is alles ingebouwd en weggewerkt en is dus niet te zien hoe en waar alles in aangesloten.

Zelf ben ik wel handig en heb ik het materiaal om deze klus te klaren, maar is er een standaard plek voor zo een transformator zodat ik niet elk kastje van de muur hoef te halen om deze te vinden?

De knop zit op de muur achter tegeltjes en de spotjes zijn verdeeld over 3 kastjes met daartussen in nog een afzuigkap.

Dit is de situatie:


Boven de kastjes is alles ook mooi dichtgestuct dus daar een plankje weg trekken is ook geen optie.

Of is dit allemaal te veel moeite en moet ik op zoek gaan naar 3 nieuwe halogeen spotjes?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Is er nog en ruimte boven de afzuigkap waar de trafo zou kunnen liggen?
 

Robertvd

  • #3
Helaas is dit niet het geval. Er is een uitsparing van een kleine 10 centimeter boven de kasten/afzuigkap, maar deze plankjes zijn helemaal dicht gestuct.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
Grote kans dat hij daar achter ligt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu