Inductie kookplaat foutcode E6

AMERIK54

  • #1
Heb pas nieuwe keuken, inductiekookplaat van pelgrim.
TYPE IDK795ONY Krijg op 1 kookdeel foutcode E6 3 fasestotze viel uit , en gemeente zekering 35 amp.

vermogen gehele kookplaat 11kw . deel dat sluiting gaf 3700 watt.
Wat betekent de code. andere pitten doen het wel.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Lijkt me duidelijk een garantiekwestie. Tenzij zelf ingebouwd en daarbij de zaak onjuist aangesloten.
 

AMERIK54

  • #3
Bedankt voor de snelle reactie, maar moet ik mogelijk niet uitbreiden naar 3x 25 of 3x 35 amp.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
O nu begrijp ik waar je heen wilt.

Je hebt een driefase kookplaat aangesloten op een driefase beveiligingsschakelaar, maar dat zit op een enkelfasige hoofdzekering 35 A. Dat lijkt me vragen om problemen.

Volgens mij moet je dan inderdaad naar 3 fase hoofdzekering. 11 kW is precies 16 A per fase, dan kun je dus een normale driefase 'zekering' van 16 A gebruiken die voldoende selectief is op hoofdzekering 3 x 25A en je hebt ook wat reserve voor andere zaken.

Vaak kun je dus volstaan met 3 x 25A maar er zijn situaties waar dat niet voldoende is. Iets dergelijks werd recent nog beschreven in dit onderwerp: Kan ik veranderen van grote huisaansluiting naar kleine?

Dat alles verklaart echter de E6 fout niet echt. Tenzij die gevolg is van onderspanning door te zware belasting van je elektranet of zoiets. Maar dat gaat me wat te ver om daarvoor een redenatie te bedenken.
 

AMERIK54

  • #5
Nu december vorige week vrijdag 14 dec monteur geweest, had niet de juiste onderdelen.bij zich.
Afgelopen maandag nieuwe monteur gekomen,nog steeds niet de juiste onderdelen.agelopen dinsdag terug gekomen met juiste onderdelen maar nog verder van huis niks doet het meer,kreeg plaat niet geprogrammeerd. Nu komt er een fabrieksmonteur van pelgrim/atag. De soap duurt voort.Ik zou zeggen nieuwe inductieplaat en oude mee voor onderzoek.
heeft vervolg.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu