Indesit widxxl 146 wasmachine foutcode 11?

Patrick1985

  • #1
Hoi allen,

Ik heb problemen met mijn wasmachine.

Halverwege een programma stopt die en geeft een foutmelding (standby lampje knippert erg snel, wat foutmelding betekend, en 1 of meer lampjes van de opties knipperen. De lampjes die aan zijn, van links naar rechts: 1e, 3e en 4e ofwel 1011 (binair) = 11 (decimaal)).
Dit zou betekenen dat de pomp niet gevonden wordt (los draadje of een kapot pompmodule). Het vreemde is alleen dat die wel water wegpompt aan het begin van het programma (standaard bij deze wasmachine). Ik geloof daarom dat ik de foutcode verkeerd uitlees.

Maar wat heb ik tot nu toe gedaan:
Ik heb al geprobeert het draadje van de pomp los te halen (bij het schoonmaken van de pomp) en lees bij diverse Indesit problemen dat dit het probleem zou moeten oplossen.
Bij mij niet. Wat ik verder lees is dat dan de pompmodule op de printplaat overleden zou kunnen zijn.

Mijn vraag:
Klopt het wat ik vermoed :? en heeft het zin om dit te vervangen of kan ik beter een nieuwe kopen?

Groetjes Patrick1985
 

Patrick1985

  • #2
Net alle stekkers losgehaald en opnieuw aangesloten. Pomp nagemeten qua weerstand: (zonder stekkers aan de pomp) 136 Ohm. Is dit een normale waarde?

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes Patrick1985
 

Patrick1985

  • #3
Hoihoi

Ik heb het laatst nagevraagd bij een onderdelen handelaar (in Zoetermeer terwijl ik in Gouda woon en Reeuwijk werk ofwel daar moest ik tijd voor maken maar goed). Rond de 170 Ohm blijkt normaal. Nieuwe pomp erin en hij draait weer als een zonnetje. Kan ik eindelijk de was draaien van mijn baby wat ik al een 2 weken niet meer kon. Iedereen met kinderen weet wat voor een ramp dat is.

Ik kreeg wel een foutcode 4 maar nadat ik hem opnieuw aanzette was die weg en bleef die weg. Dus versleten contacten. Binnenkort printplaten loshalen en wat soldeertin erop solderen zoals op deze site bij een ander type Indesit werdt aangeraden.

Bedankt voor de snelle reactie.

Patrick1985
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu