Indesit wd125t filter/pomp?

Mirdev

  • #1
Na tweedehands deze wasmachine gekocht te hebben, heb ik na twee weken wassen een probleem. De eerste twee weken heeft hij volkomen normaal gewassen en gedroogd echt geen enkel probleem. Tijdens de laatste was blijft opeens het water er in staan...hij brombt en maakt geen aanstalten het water weg te pompen en na een tijdje begint de klok met getik rond te draaien, maar no go.
Nu kan het natuurlijk de pomp zijn, maar aangezien de wasmachine tweedehands is en ik zelf in het verleden weleens mee heb gemaakt dat het filter dan gewoon verstopt zat wil ik daar eerst maar eens naar kijken.
Het probleem nu is waar zit dat ding, ik kan hem niet vinden meestal zit hij onder de deur ergens met zo'n gat maar bij deze niet. Bovendien heb ik nog nooit een droger en wasmachine in één gehad en vraag ik me af waar alle pluizen van de wasdroger blijven.
Kan iemand me helpen door te vertellen waar ik moet zoeken?
Alvast bedankt voor de reactie's.
Groetjes,
Miranda
 

Henny

  • #2
Indien de afvoerpomp een brommend geluid maakt, dan zit er
een blokkade in de pomp of deze komt niet meer 'op gang'.

Verwijder eerst de kunststof plint van de machine.
Aan de rechter onderzijde zie je nu de deksel van de zelfreinigende afvoerpomp.

Indien de afvoerpomp vervangen moet worden, kan je de machine
schuin naar achteren leggen om de nieuwe pomp te monteren.

bestelnummer afvoerpomp: 80667
 

Mirdev

  • #3
Je bent helemaal geweldig, gevonden en er zat idd wat in nu weer aansluiten en hopen dat hij het doet en anders dan weet ik nu in elk geval de pomp te vinden!! echt helemaal geweldig deze site!!

Dank je wel,
Groetjes,
Miranda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu