Indesit W143X geeft foutcode 10

Melvin480

  • #1
Vandaag deze site ontdekt bij het zoeken naar de oplossing voor ons wasmachineprobleem met de Indesit W143X . Handig site met veel info :D

Echter niet helemaal kunnen vinden wat ik zocht. Wel dat er foutcodes uit te lezen zijn. Dit bleek bij ons foutcode 10 te zijn. Hier kan ik echter weinig over vinden. Alleen dat het de druksensor is die het waterniveau meet.

Het probleem begint als de wasmachine na het wassen gaat spoelen. De machine vult met water (tot het goede niveau) en draait een aantal keer. Vervolgens blijft de klok doordraaien en pomp ie het water weer weg, met storingscode 10.

Ik heb dus al gevonden dat het om de druksensor gaat. De klikt als je er op blaast, dus dat zou goed moeten zijn. Kan ik ook iets doormeten aan de aansluitpunten? En welke waardes moeten dit dan zijn?

Ook de printplaat heb ik bekeken, deze ziet er redelijk uit, zonder echt verbrande banen.
 

Co de Witgoedman

  • #2
Indien de drukschakelaar in orde is, zou het best wel eens een defect aan de print kunnen zijn.......
 

Melvin480

  • #3
Vandaag is de monteur geweest. Die constateerde ook een defect aan de printplaat. Deze zou vervangen moeten worden. Kosten >200Euro. Dat wordt dus een andere wasmachine.

Wat kan er defect raken aan de printplaat? de printbanen lijken goed en niet verbrand. Qua componenten, een van de relais misschien? Of gewoon slecht contact bij de soldeerverbindingen?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Het enige wat ik hierover wil zeggen, is dat elektronica (printen) op allerlei zichtbare, maar ook onzichtbare manieren defect kunnen raken. Het probleem hoeft dus niet zichtbaar te zijn op de printplaat.

Voor het overige is het zo, dat wanneer een monteur heeft geconstateerd dat er een bepaald defect is, de hulp van Klusidee ten einde is, want Klusidee helpt uitsluitend bij zelf repareren.

Zo staat het ook in de forumregels:
Een diagnose, offerte of reparatie, die reeds gedaan is door een bedrijf of monteur, kan niet worden beoordeeld via dit forum. Het is op afstand niet vast te stellen of zo iemand zijn werk al of niet goed heeft gedaan, en de vakmensen op dit forum zullen hun collega's ook niet afvallen.
 

Melvin480

  • #5
Natuurlijk heeft dit niks te maken met collega's afvallen ofzo. Het gaat mij er om dat er misschien nog iets te maken zou kunnen zijn aan de printplaat. Een professional gaat daar natuurlijk niet mee bezig, die vervangt hem. Zelf zou ik best willen solderen aan de print om een kapot deel te vervangen :)
 

Toon

  • #6
Zoals al eerder geschreven, zonder de juiste testapparatuur wordt dit zeer moeilijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu