Indesit W126 geeft foutcode???

Jabba11111

  • #1
Beste medeklussers,

mijn W126 doet het niet en geeft als reden knipperende ledjes bij de aan/uit knop en bij het strijkboutje.

Beschrijving probleem:
Op het moment dat ik een was wil draaien vult de zeepbak met water(voorwas) en wanneer hij hiermee klaar is gaan de ledjes knipperen.Vervolgens gaat hij het water afvoeren en blijft hij hier in "hangen".

Handelingen reeds gedaan:
Stroom eraf.
Stekkertjes eraf.
Printplaatje bekeken en schoon gemaakt.
Inlaatventiel losgehaald (3 voudig) en stekkertjes omgwisseld om te zien of ze wel water doorlaten.
Wanneer ik het stekkertje van de voorwas op de andere zet werken ze.
Hiermee bedoel ik dat water(voorwas) wel wordt doorgelaten. Neem aan dat het inlaatventiel dus gewoon werkt.
Heb ook het luchtslangetje naar de pressostaat gecontroleerd Heb er op geblazen en hoor hem luchten(er gaat lucht doorheen).

Weet iemand nog andere oplossingen of suggesties waar ik nog meer naar kan kijken/controleren?

Heb gekeken naar de prijs van een eprom maar is aan de prijs.
Oh ja, bij enkel drogen(spinnen) draait de trommel gewoon, dus denk dat de programma's gewoon werken...
 

Jabba11111

  • #2
Heb nog even doorgekeken.
Ik heb de machine handmatig gevuld met water..en nu lekt hij aan de onderkant.

Lijkt of hij een schroefje mist, maar ik kan niks op de grond vinden...
er zit aan de onderkant van de trommelbehuizing een gaatje met schroefdraad waar het water uit loopt..
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Draai er een schroefje in met een borgmiddel, laat dat een paar uur drogen en kijk of de machine het nu wel doet.
 

Jabba11111

  • #4
Hoi Jan,

Heb het geprobeerd en lekkage is opgelost maar geeft me nog steeds de foutcode.. :roll: ...ga morgen de printplaatje plus aansluitingen nog een keer controleren dus als je suggesties voor me hebt hoor ik het graag
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Wilt u ook even de foutcode doorgeven ?
Hoe vaak knipperen de lampjes voordat er een kleine pauze is tijdens het knipperen ?
 

Jabba11111

  • #6
Kan er geen code uithalen, hij blijft continue knipperen
 

Henk H.

  • #7
Hallo

Na het watervullen gaat het apparaat normalerwijs wassen en verwarmen. Het kan zijn dat de fout hierin ligt, bv defecte temp voeler of NTC, of een defecte verwarmings element.

groet
 

Jabba11111

  • #8
@henk,

Hij vult alleen water voor de voorwas.

Op het moment dat hij water zou moeten vullen voor de wastrommel beginnen de lampjes te branden.

Op het moment dat hij stroom krijgt begint de pomp al te werken.
Dit merkt je het best op het moment dat ik de trommel handmatig vul.

Dan begint het programma( hij begint met draaien) en op het moment dat er teveel water is afgevoerd dan slaat hij in foutcode.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe ik ervoor kan zorgen dat hij niet meteen de pomp pakt (tenzij ik de draden verkeerd heb aangesloten).

Weet/heeft iemand een schema met welke kabel waar hoort?

Bij voorbaat dank!
 

Jabba11111

  • #9
Het probleem blijft het afvoer van water en lijkt me geen module ..zolang het water in de wasmachine zit draait hij het programma af, op het moment dat de watertoevoer van water stopt, stopt hij ook met draaien..
ondertussen blijft hij het water afvoeren en ondanks dat hij continue water blijft afvoeren blijft er bij het filter wat water over denk 2 lt.

Hoop dat iemand me weer een stukje verder kan helpen alvast bedankt!!!
 

Henk H.

  • #10
Begrijp ik het goed, dat welk programma je ook kiest, behalve centrifugeren, het apparaat alleen voorwas water inlaat? en dan in de fout gaat / begint af te pompen?
 

Jabba11111

  • #11
@henk

Dat doet hij inderdaad. Enige mogelijkheid om het programma te laten draaien is door water toe te voegen...en/of de optie extra nat te selecteren.

Heb ook de pressostaat bekeken en deze clickt keurig, bij het blazen op de slang gaat dit wel met wat weerstand ( heb de slang aan de bovenkant losgekoppelt maar aan de onderkant vast gelaten).

Alvast bedankt!
 

Jabba11111

  • #12
En het pompen begint op het moment dat de wasmachine stroom krijgt.

Hij doet dit dus al op het moment dat de wasmachine aangaat!
 

Henk H.

  • #13
Als ik de 'tekening van deze machine bekijk, zit er geen lekkage beveiliging in dit apparaat. Deze beveiliging zal het probleem niet zijn.

Toch even naar de luchtkamer, onderaan het pressostaat slangetje kijken, of deze verstopt zit...
Indien mogelijk de pressostaat nameten, of hij niet alleen klikt, maar ook echt de schakelcontacten doorverbindt. Zo te horen werkt het apparaat wel met verhoogde waterstand, klikt de pressostaat ook 2 x bij inblazen?

probeer bovenstaande opties eens....

succes
 

Jabba11111

  • #14
@henk

Update : Heb de luchtslang eraf gehad en was schoon, buis eronder was schoon, pressostaat clickt dubbel (als ik contact bij pressostaat eraf haal krijg ik een andere foutcode)

alle slangen gecontroleerd.
Pomp gecontroleerd.

Weer aangesloten krijg weer dezelfde foutcode.....
 

Jabba11111

  • #15
Heb je toevallig enig idee waarom de pomp meteen aanslaat?

Dit is volgens mij het probleem..

Zoals ik al eerder aangaf blijft hij het programma draaien zolang ik hem zelf water blijf toevoeren (via de zeepbak)
 

Jabba11111

  • #16
Ook blijkt hij geen water toe te voeren vanaf de inlaatventiel..
het is een 3voudige inlaatventiel op het moment dat ik het contact van de voorwas op het contact van de gewone was of hoofdwas blijken ze alle 3 te werken(er komt water uit) maar tijdens het draaien van de programma werkt hij niet...

Dat lijken de 2 problemen waar ik mee worstel.
Ik weet ook niet of het een een gevolg is van het ander!
 

Jabba11111

  • #17
Oh ja ik heb ook een paar weken gelden de snaar/multiriem vervangen
Denk niet dat het er iets mee te maken heeft

Maar je weet nooit.
 

Henk H.

  • #18
Hoi,.

afvoerpomp wordt alleen maar aangestuurd door de timer, of door lekkage beveiliging. de beveiliging overruled alles.
Zoals aangegeven, zit dit niet op het betreffende apparaat (volgens tekening)

Ik ben bang dat de timer roet in het eten gooit, aangezien je alle opties hebt gehad.....

(natuurlijk geen garantie, ik ga af op de antwoorden en teksten die hier staan :wink: )
 

Jabba11111

  • #19
Oke waar vind ik de timer..

Ok ga eerst even googlen..hahaha

Hou jullie op de hoogte over de voortgang
 

Jabba11111

  • #20
Ok kan niks vinden over de timer..sorry heb het echt geprobeerd!

Ik zit me al suf te zoeken op het net....

Henk heb je nog een idee waar ik het kan vinden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu