Indesit IWDC6145 was/drogercombo draait niet meer.

A

Anonymous

Gast
  • #1
Vorige week draaide mijn Indesit IWDC6145 was/droger een standaard was. De wasmachine maakte tijdens het centrifugeren flink veel geluid, totdat ik een harde knal hoorde en de wasmachine stopte met draaien. De lampjes schenen nog en de wasmachine maakte een klikkend geluid, maar de trommel draaide niet meer. Toen de deur van het slot kwam, heb ik de nog natte was eruit gehaald en heb ik enkele opties doorgenomen:

- Aan de lagers lijkt het niet te liggen, de trommel draait met de hand prima.
- De aandrijfriem is nog in orde.
- De steen bovenin zit goed op zijn plaats.

We hebben de koolborstels eruit gehaald en deze bleken al een eind versleten te zijn. Helaas na nieuwe besteld en geïnstalleerd te hebben, blijft hetzelfde probleem aan houden.
De wasmachine gaat aan, het water wordt toegevoerd (en kan weer afgevoerd worden), maar zodra het de beurt is om te draaien, maakt de machine zachte klikgeluiden en doet vervolgens niets. Aan de stoppenkast zien we niets veranderd en er kwam geen rookgeur oid af.
Ik heb het internet afgezocht, maar kom er nog niet uit!
 

Dsterk

  • #2
Wel klikken maar niet draaien, klinkt mij als iets in de aansturing naar de motor toe of de motor zelf. Koolborstels heb je al gecheckt.
die klap kan natuurlijk veel oorzaken hebben:
1. een kortsluiting, maar aangezine je nergens rook had en niets ruikt lijkt dat me uitgesloten
2. misschien heb ik het mis maar ik zou vermoeden dat de stuurmodule kapot is. mogelijk is deze omgeschakeld tijdens het centrifugeren waardoor de motor in volle snelheid de opdracht kreeg om de andere kant op te draaien, heb ik eerder een keer meegemaakt en dat geeft een behoorlijke klap.
Maar gezien het een nogal goedkoop type is zou ik niet al te dure reparaties meer doen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu