Indesit geeft storing aan eind programma

Jane-Doe

  • #1
Goedemiddag,

Ik hoop dat ik hier ervaren personen kan vinden met het merk Indesit. In het storingenboekje is geen oplossing te vinden alleen het bellen van de storingsdienst.

Ons wasmachine is nu 3,5 jaar oud. Nooit geen problemen gehad. Hij is nu ook niet echt kapot maar hij valt steeds in storing. Hij draait zijn complete programma gewoon goed, maar zodra het einde van het programma bereikt is en hij moet het slot van het deurtje halen valt hij in storing en beginnen er 4 lampjes te knipperen. Tevens geeft hij het geluid of hij water aan het afpompen is. Dit blijft net zo lang duren totdat je de stekker uit het stopcontact haalt. Na een minuut gaat het deurtje dan ook gewoon weer open.

Als je hierna de stekker weer in het stopcontact steekt kan ik gewoon weer wassen. Het lijkt mij een sensorprobleem maar wij zijn er zelf niet mee bekend. Het is een Indesit WIXL 14.

Ik hoop dat iemand hier bekend mee is en weet wat / of er een oplossing is.

Groetjes
Jane
 

Maudygriet

  • #2
Hallo Jane-Doe,

Wij hebben sinds gisteren precies hetzelfde probleem. Na het volledige programma te hebben gedraaid, lijkt de wasmachine klaar. Maar de deur gaat niet van het slot, en na een paar minuten beginnen de bovenste 4 lampjes te knipperen en lijkt het alsof de wasmachine probeert af te pompem.
Pas nadat de stekker eruit is wil die stoppen.

Over 4 dagen kan de monteur pas komen en ik hoop eigenlijk het probleem zelf op te kunnen lossen.
Het filter aan de onderkant heeft mijn man gisteren al leeggehaald en schoongemaakt ( er kwam een klein spaarvarkentje uit aan kleingeld ; ).
Maar dit mocht niet baten.

Hebben jullie al een oplossing kunnen vinden?

Mvg M Griët.
 

Jane-Doe

  • #3
Hoi Maudy,

Ik kan je vertellen dat ons probleem eigenlijk zichzelf opgelost heeft. Na een week of 5 a 6 rommelen met de stekker er uit na het programma enz blijkt de machine de storing zelf opgelost te hebben. Voor hoelang dat weet ik niet maar wij hebben verder niets gedaan aan filters of sensoren. Zomaar ineens hoorde ik aan het eind van het programma de welbekende klik en het einde programma lampje begon normaal te knipperen.

Ik dacht dat het eenmalig zou zijn maar heb nu zo'n 7 wassen gedraaid en hij blijft het weer naar behoren doen. Ik snap er ook helemaal niets van, maar ben er eerlijk gezegd wel blij mee.

Als bij jullie de monteur is geweest, zou je dan het resultaat daarvan willen posten? Ik ben erg benieuwd namelijk waar zoiets aan kan liggen.

Hebben jullie ook hetzelfde type wasmachine?

Groetjes
Jane
 

Maudygriet

  • #4
Hallo Jane,

Vandaag is de monteur geweest, maar de wasmachine is ook bij ons uit zichzelf hersteld!
Wij hebben na iedere wasbeurt ook de stekker eruit gehaald, zodat het slot open ging. Het hele weekend gewassen, en na elke wasbeurt schoot de machine in de storing.
En vanochtend heb ik de machine laten draaien, het laatste kwartier kwam de monteur meekijken. En nadat het programma afgelopen was, niets aan de hand! Kostte me 50 euro aan voorrijkosten, maar dan nog is dat beter als een nieuwe wasmachine ; S.
Onze Indesit is de IWB 6123, ik denk bijna dezelfde als die van jullie.

Overigens kon de monteur ook vertellen dat Indesit bijna geen tot helemaal niets aan informatie verstrekt, wat betreft het oplossen van storingen.
Terwijl andere "grote" merken dat wel doen.
Het zal ook wel een marketing truc zijn.

Bedankt voor je reactie en ik hoop dat onze machines nog een tijd meegaan zonder al te veel problemen ;D

groetjes Maudy
 

Jane-Doe

  • #5
Hoi Maudy,

Wij hebben gewoon machines met een eigen willetje. Ook last van het wisselende weer hahaha. Ik ben blij te horen dat het bij jullie ook vanzelf weggegaan is. Alleen inderdaad erg jammer van die € 50,=.

Laten we inderdaad hopen dat de machines nog lang mee mogen gaan.

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu