Inbouwspot vervangen - witte ring eruit wippen?

Maartenpost

  • #1
Heeft iemand een idee hoe ik deze spot moet vervangen? Trekken, duwen, draaien werkt allemaal niet. Zit ook geen ring.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Ik denk dat die binnenste witte ring er uit gewipt kan worden en dat je dan de lamp er uit kan draaien.
Daar zijn speciale zuignapjes voor, maar als je er een postbode elastiek tegen aan drukt heb je ook grip om de lamp te draaien.

Maar het kan ook zijn dat die witte ring kan blijven zitten als de lamp er wel door past.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #3
Of de gehele inbouwspot uit het plafond trekken. Die zit met 2 verende haken achter het plafond geklemd.
 

Maartenpost

  • #4
Dank voor jullie reactie! Ik heb de spot er helemaal uitgetrokken, aangezien het met een zuignapje niet lukte.
Nu ik het binnenwerk zie krijg ik de spot er echter nog steeds niet uit. Hij wordt geblokkeerd door een (dubbele)ijzeren binnenring, niet de witte dus, die ik niet loskrijg.. zie foto’s..
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #5
Denk toch echt dat die witte ring er af moet.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #6
Bij de (enigszins identieke) armatuurtjes die ik heb moet je de witte ring, die aan de voorkant om het lampje zit, ietsje indrukken en dan een klein stukje naar links draaien (soort bajonetsluiting). Dan komt ie los.

Dat draaien gaat lastig omdat je weinig grip hebt. Een postelastiek kan inderdaad helpen. Of rubber handschoenen aandoen.

Of dat hier op dezelfde manier moet weet ik natuurlijk niet, kan net even anders zijn.
 

Maartenpost

  • #7
Dank Frank, gelukt! Ik moest de de lamp er vanuit de binnenkant uitsdrukken, waardoor de witte ring meekwam.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu