Inbouwreservoir met hangend toilet in kleine ruimte

Hein Weijers

Vaste Beantwoorder
  • #1
In een WC-ruimte van slechts 116x84 cm wil ik graag een inbouwreservoir met hangende toiletpot installeren. Jammer genoeg zit de onder-afvoer met hartafstand 24cm uit de achterwand. Is er een mogelijkheid om deze afvoer te gebruiken of moet er een nieuwe afvoer worden geboord?

Groeten, Hein
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #2
Afvoer omleggen anders komt het erg ver naar voren.
 

Xr8

  • #3
Wat Utreg al zegt, de afvoer zal dichter naar de muur toe moeten.
In het geval van weinig ruimte, zijn er ook nog een aantal ruimtebesparende oplossingen, er bestaat een inbouwframe met een kleinere inbouwdiepte, en het toepassen van een verkort toilet scheelt ook weer 6 cm.

Succes.
 

MdeHond

  • #4
Er is ook een sprongbocht op de markt. Deze is 7 cm dik en kan aangesloten worden op je oude afvoer. Het betekend wel dat je hem moet wegwerken in de vloer of een verhoging overhoudt.

Zelf ga ik voor een ruimtebesparend inbouwreservoir met een compacte toilet pot. Mijn wc is 118 x 95 dus dat is ongeveer vergelijkbaar. De afvoer ga ik proberen te verleggen.
 

Hein Weijers

Vaste Beantwoorder
  • #5
Bedankt voor de reacties. Verplaatsen van de afvoer is nogal moeilijk. Ik zal eens kijken of de sprongbocht een mogelijkheid is. Anders toch maar een duoblok :cry:

Groeten, Hein
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu