Inbouw WC aan gipsblokken muur?

Cojotho

  • #1
Kan er aan een gipsblokken muur een inbouw WC gemonteerd worden?
Zie schets van de badkamer:

 

Fiesiekus

  • #2
Als de GIBO-wand voldoende dik is om de pluggen en bouten van het frame op te nemen, lijkt me dat wel haalbaar.
 

Cojotho

  • #3
Vergeten erbij te vermelden: Wanddikte wordt 10Cm
Moeten er op de grond en plafond U-profiels gemonteerd worden voor extra stevigheid?
 

Fiesiekus

  • #4
Je bedoeld verticaal tussen plafond en vloer? Zou kunnen (of houten balkjes) maar dan zit je weer met je wandafwerking. Maar 10 cm is wel behoorlijke wanddikte om iets aan te hangen hoor!
 

Cojotho

  • #5
Bedankt voor je snelle reacties!

Dus de wand hoeft alleen met muurankers aan de buitenmuur gemonteerd te worden?
De muur heeft gelukkig ook nog houvast aan de dwarse 2e gibo muur!

Een zijdelingse vraag: de 2 gibo muren mogen die met lijm aan elkaar gemonteerd worden, of moet die ook met muurankers en een kleine luchtspleet ertussen, zoals de bevestiging met de buitenmuur?
 

Fiesiekus

  • #6
Ik zou, gezien het toilet, toch ankers tussen zetten. Dan is die toilet muur op 2 zijden vastgezet. Wel een veilig idee.
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #7
Of eventueel vertanden met elkaar.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #8
En waar ga je dan de inbouw unit inbouwen?
Ik begrijp tenminste uit je tekening dat de muur aan twee zijden benaderd wordt, aan de ene kant de douche en aan de andere kant het toilet.
 

Fiesiekus

  • #9
Ik begreep (misschien verkeerd) dat 't om een staand frame gaat. Dus voorzetreservoir.
 

Cojotho

  • #10
Zoals eerder vermeld gaat het om een schets om de situatie van de muur te verduidelijken.
Bij de WC komt nog een afwerkmuur ter hoogte van inbouwreservoir met daarop een afwerkplateau.
Dus het frame wordt aan de gibo muur vastgezet.

Bedankt voor jullie scherpe opmerkingen.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu